سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بسته حوادث امروز بخوانید؛

کشف ۲۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرضا/ توقیف و اعمال قانون یک هزار و ۴۵ دستگاه وسیله نقلیه در خمینی شهر

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و پنجم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز بیست و پنجم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۲۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرضا

سردار مهدی معصوم بیگی فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "امامی" شهرستان شهرضا با اشرافیت و هوشمندی بالای خود ۲ دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق که به سمت تهران در حرکت بودند را شناسایی و متوقف کردند.

اوافزود: پس از متوقف شدن خودرو‌ها ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی از آن‌ها بازرسی به عمل آوردند که در این عملیات ۱۰ حلقه لاستیک، یک هزار و ۳۲ قطعه انواع لوازم جانبی گوشی تلفن همراه، ۱۹۸ عدد ساعت مچی هوشمند، ۲۹۵ دستگاه ماینر، ۱۰۴ کارتن انواع قطعات برقی و لوازم جانبی ماینر، ۲۱۰ عدد ادکلن و ۳ دستگاه ماشین شارژی بزرگ کودک که همگی فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش این محموله مکشوفه را ۲۲ میلیارد ریال عنوان کردند اظهار داشت: در این عملیات ۲ نفر قاچاقچی کالا دستگیر و همراه با پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: بی تردید قاچاق کالا یکی از موانع تحقق شعار جهش تولید است و بنابر این نیروی انتظامی با تمام توان در این حوزه وارد شده و دست قاچاقچیان را کوتاه می‌کند و اجازه عرض اندام به آن‌ها را نخواهد داد.
 

توقیف و اعمال قانون یک هزار و ۴۵ دستگاه وسیله نقلیه در خمینی شهر

سرهنگ" محمدحسین باباکلانی فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اظهار داشت: در پی تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام یک مورد آتش سوزی و انفجار، بلافاصله ماموران انتظامی کلانتری ۱۳ "نجف آباد" به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی در حال سوخت گیری کپسول گاز ال پی جی یک سواری پراید بوده که ناگهان کپسول منفجر می‌شود.

این مقام انتظامی بیان داشت: در اثر این حادثه ۶ نفراز افراد حاضر در محل دچار سوختگی و برای اقدامات درمانی به بیمارستان انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به اینکه ۲ منزل مسکونی مجاور این منزل نیز در اثر این حادثه دچار خسارت شدند از شهروندان خواست: در همه حال اصول و نکات ایمنی را رعایت کنید تا ان شاءالله از وقوع حوادث تلخ ناگهانی پیشگیری شود.
 
 

کشف ۴ خودروی مسروقه در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت خودرو در شهر اصفهان بررسی موضوع در دستورکار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

اوافزود: پس از انجام یکسری تحقیقات و اقدامات خاص ۲ سارق و یک مالخر در رابطه با این سرقت‌های شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان ۵ گرم شیشه و ۳۰ سانت هروئین کشف شد بیان داشت: سارقان به سرقت ۴ خودرو و فروش به یک مالخر اعتراف کردند.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: تعامل و مشارکت مردمی با پلیس نقش بسزای در شناسایی و دستگیری مجرمان دارد که از عموم مردم تقاضا می‌شود هر گونه اخبار مربوطه را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.
 

دستگیری عامل فروش گُل در فضای مجازی

سرهنگ"غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: با تلاش ماموران دایره فضای مجازی پلیس مبارزه با مواد مخدر فردی که در شبکه‌های اجتماعی اقدام به تبلیغ و فروش ماده مخدر گُل در بین جوانان می‌کرد مورد شناسایی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با بدست آوردن اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ویژه و ضربتی متهم را دستگیر کرده و در بازرسی از مخفیگاه وی یک کیلو گرم ماده مخدر گُل را کشف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: متهم پس از بسته بندی این ماده خطرناک با وزن‌های مختلف آن را با قیمت بالایی بین مصرف کنندگان که عمدتاً از افراد جوان هستند به فروش می‌رساند و این میزان مواد نیز قرار بود بین بیش از ۷۰ نفر توزیع شود که با هوشیاری ماموران از این اقدام مجرمانه جلوگیری بعمل آمد.

این مقام انتظامی بیان کرد: برخی از افراد سود جو تبلیغات گسترده‌ای مبنی بر عدم اعتیاد آور بودن این نوع ماده افیونی بخصوص در بین جوانان انجام می‌دهند، در حالی که این ماده مخدر بسیارخطرناک، توهم زا و دارای اعتیاد آوری بالایی می‌باشد و نیاز است از روش‌های مختلف خطرات ناشی از مصرف گُل بخصوص در بین جوانان جامعه اطلاع رسانی شود.

سرهنگ صفری در پایان خاطر نشان کرد: ماموران این پلیس بصورت شبانه روزی با تبلیغات و خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی برخورد می‌کنند و از خانواده‌ها نیز می‌خواهیم اطلاعات خود را در خصوص خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر را بالا برده و بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.
 

دستگیری فروشنده دارو‌های گیاهی غیر بهداشتی در چادگان

سرهنگ، ولی اروجی فرمانده انتظامی شهرستان چادگان گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان چادگان با اشرافیت اطلاعاتی خود دریافتند فردی در حال انتقال یک سری اقلام و دارو‌های گیاهی غیر مجاز و غیر بهداشتی به وسیله یک دستگاه خودرو است و قصد دارد تا به بهانه پیشگیری از بیماری کرونا آن‌ها را در بین اهالی شهرستان توزیع کند.

او افزود: ماموران بلافاصله وارد عمل شده و طی هماهنگی با مقام قضائی و همکاری با شبکه بهداشت شهرستان در یک عملیات ضربتی خودروی متهم را شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چادگان گفت: در این عملیات ۳ هزار نوع داروی گیاهی، ۲۶۰ عدد چای سیاه و سبز و تعداد ۱۷۰ عدد ماسک صنعتی که همگی به صورت غیر بهداشتی بسته بندی شده بودند کشف شد.

سرهنگ اروجی با بیان اینکه راننده خودرو دستگیر و همراه با پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برابر اعلام شبکه بهداشت شهرستان عرضه و توزیع هر گونه دارو بدون نظارت اداره بهداشت ممنوع و غیر مجاز است و از شهروندان هم می‌خواهیم در صورت مواجهه با این گونه موارد موضوع را سریعاً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند.
 

غرق شدن کودک ۵ ساله در کانال آب کشاورزی در فلاورجان

رییس آتش نشانی قهدریجان با اشاره به اینکه پس از دریافت گزارش مبنی بر اینکه یک کودک ۵ ساله گم شده است بلافاصله اکیپ امداد و نجات آتش نشانی به محل وقوع حادثه اعزام شدند گفت: پس از اعزام و جستجوی سه ساعته امدادگران جسد کودک پنج ساله قهدریجانی را دو کیلومتر پایین‌تر از منزل در مسیر کانال آب بالا کشیداند.

نصرالله سلمانیانی با اشاره به اینکه تنها یک روز از جاری شدن آب در این کانال که برای کشاورزان رها سازی شده بود می‌گذرد گفت: هر ساله چندین جوان در کانال‌های آب کشاورزی که از مرکز شهر عبور می‌کند جان خود را از دست می‌دهند.

او افزود: با اجرای یک حفاظ استاندارد در حاشیه کانال‌های آب می‌توان از این حوادث جلوگیری کرد.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.