سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خودداری از مصرف قارچ‌های خودرو در چهارمحال و بختیاری

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مردم استان از خرید و مصرف قارچ‌های خودرو خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شیرانی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از مردم استان خواست: به منظور حفظ سلامت و ایمنی خود از خرید و مصرف قارچ‌های خودرو (وحشی) خودداری کنند.

او گفت: چنانچه قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گیرد، منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ می‌شود.

شیرانی با اشاره به رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت افزود: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد.

او اظهار داشت: در حال حاضر قارچ‌های خوراکی به میزان کافی در استان تولید و پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان است.

شیرانی میزان قارچ تولیدی سالانه استان را هفت هزار و ۵۰۰ تن بیان کرد و گفت: از این میزان، شش هزار تن به صورت صنعتی از ۳۲ واحد و یک هزار و ۵۰۰ تن از واحد‌های پرورش خانگی قارچ برداشت می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اشتغال ۷۵۰ نفر در صنعت پرورش قارچ استان، ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه، سالانه ۲۰۰ تن افزایش در تولید قارچ پیش‌بینی شده است.

او به شهروندان توصیه کرد: قارچ‌های خوراکی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی شده برچسب دار و دارای پروانه بهره برداری از وزارت جهاد کشاورزی را در مراکز و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

انتهای پیام/ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.