سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم؛

دسترسی ۹۰ درصدی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان قم به تلفن ثابت/ ضریب نفوذ ۱۴۵ درصدی مشترکان تلفن همراه

سید رضا موسوی: تاکنون ۵۵۷ کیلومتر فیبرنوری به بهره برداری رسیده و ظرفیت شبکه انتقال به بیش از ۱۱۰ گیگابایت بر ثانیه و پهنای باند ورودی استان نیز ۲۲۰ گیگابایت بر ثانیه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا موسوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اعلام این مطلب افزود: یکی از ارکان توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساختی است که فیبر نوری و ظرفیت شبکه انتقال و ظرفیت پهنای باند ورودی استان در اهمیت اول است که از این لحاظ استان قم تا به امروز وضعیت بسیار مناسبی داشته و تمامی نیاز‌های مشترکان استانی را تامین کرده است.

موسوی با بیان اینکه پروژه توسعه فیبر نوری روستایی استان پیشرفتی بالای ۴۰ درصدی دارد و پس از پایان پروژه خدمات ارتباطی مطلوب تری به روستا‌های مسیر ارائه می‌شود، گفت: در فاز اول توسعه فیبرنوری در قالب طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) ۱۲۴ کیلومتر فیبر از مسیر سلفچگان جاده اراک و روستا‌های مسیر کشیده می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با اشاره به رتبه ششم کشوری این استان در شاخص ضریب نفوذ تلفن همراه، تصریح کرد: در حوزه تلفن ثابت نیز دایری خطوط استان در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۴۸۴ هزار شماره رسیده و استان قم از لحاظ ضریب نفوذ تلفن ثابت جز ۱۰ استان برتر کشور است و ۹۰ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار به تلفن ثابت خانگی دسترسی دارند.

او افزود: از ۲۲۵ آبادی استان قم، ۱۴۲ روستا دارای اینترنت پرسرعت، ۲۰۴ روستا دارای پوشش تلفن همراه اول و ۱۷۴ روستا دارای پوشش ایرانسل هستند.

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته با افزایش میزان پهنای باند و ارتقای سایت‌های تلفن همراه به نسل سوم و چهارم قابلیت ارائه سرویس‌های دیتای پهن باند برای مشترکان فراهم شده است، گفت: این ارتقا و تغییر نسل، ضریب نفوذ مشترکان تلفن همراه را ۱۴۵ درصد و پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی استان را به ۹۹ درصد افزایش داده است.

او افزود: در حال حاضر طول شبکه فیبرنوری استان ۵۵۷ کیلومتر، ظرفیت شبکه انتقال به بیش از ۱۱۰ گیگابایت بر ثانیه و ظرفیت پهنای باند ورودی استان نیز ۲۲۰ گیگابایت است، اما در حوزه درون‌شهری، مخابرات منطقه قم در حال اجرا و برقراری زیرساخت‌های فیبرنوری به منظورتامین زیرساخت‌های لازم برای پروژه شهر هوشمند است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
هر نفر سه سیم کارت دارد 118 اشتراک تقسیم بر 3 تعداد 39 میلیون نفر میشود 15 میلیون مشترک زیر 18 سال هستند از ان کم میشود 24 میلیون نفر بالای 18 سال مشترک هستند 4 میلیون نفر اتباع بیگانه هم کم شود در کل 20 میلیون نفر از 50 میلیون نفر افراد بالای 18 سال شماره همراه دارند ضریب نفوذ واقعی موبایل 30 درصد است