سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بانوان جهادگر نهاوندی که مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفتند

گروهی ۳۰ نفره از بانوان جهادگر گروه بقیة الله نهاوند که از ۱۹ اسفند ماه در ۴ کارگاه بیش از ۴۰ هزار ماسک برای مبارزه با کرونا تولید کرده اند، مورد تحسین قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  شهرستان تاریخی نهاوند با بیش از ۷ هزار سال تاریخ همیشه مهد مردان و زنان بزرگی بوده که کار‌های نیک و خیر آن‌ها ورد زبان مردم ایران و جهان بوده است، در این سرزمین کهن یک روز پزشک زنی مسیحی از آن سر دنیا از کشور کانادا به فیلیپین می‌آید و سپس با یک پزشک ایرانی ازدواج می‌کند و مسلمان می‌شود و آن‌وقت در دوران دفاع مقدس به مردم مظلوم و جنگ‌زده نهاوند کمک می‌کند.

روزی دیگر در یک اتفاق بزرگ خانم معلمی به نام «فاطمه مولوی» در یک اردوی گردشی و تفریحی در سراب گاماسیاب نهاوند وقتی دانش آموز خود را در حال غرق شدن در رودخانه می‌بیند با به خطر انداختن جان خود ناجی او می‌شود بدون اینکه مهارت شنا کردن داشته باشد به خاطر حفظ جان دانش‌آموز خود را به داخل رودخانه پرت می‌کند و او را نجات می‌دهد.

در شرایطی دیگر و آن هم در دوران دفاع مقدس در اوج سال‌های ترور ناجوانمردانه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) نوعروسی ۱۸ ساله از شهرستان نهاوند بنام «منیره سیف» با انداختن خود روی نارنجک منافقان که به داخل حیاط منزلشان پرتاب شده بود در حالی که بدنش تکه تکه می‌شود، اما جان سایر اعضای خانواده را نجات می‌دهد، بعد‌ها قاتل شناسایی و دستگیر می‌شود، اما خانواده این نوعروس شهیده از قصاص قاتل فرزندشان می‌گذرند و سند افتخاری دیگر را در تاریخ نهاوند امضاء می‌کنند.

همچنین در آن سال‌ها تعدادی از زنان دلاور نهاوندی در پشت جبهه‌ها با مدیریت خانم معلمی انقلابی به نام «اکرم حیدری» "گروه پیش مرگ" را تشکیل می‌دهند ضمن جمع آوری کمک نقدی، پوشاک دارو و مواد غذایی برای جبهه‌ها نان و کلوای محلی و مربا پخت می‌کنند و از ترس تهدید منافقان به مسموم کردن مواد غذایی ارسالی برای رزمندگان ابتدا خود آن را می‌چشیدند و بعد به مناطق جنگی می‌فرستادند که در همان زمان مردم و رزمندگان لقب پیش مرگ جبهه را به این بانوان نهاوند دادند.

در سال‌های اخیر هم بانویی دیگر از نهاوند به نام « معصومه زرینی» از روستای بیان نهاوند زمانی پدرش که راننده اتوبوس بود فوت می‌کند، این بانوی فداکار برای تامین مخارج زندگی چند خانواده ضمن رعایت حجاب اسلامی خود پس از موفقیت در آزمون‌های رانندگی گواهینامه پایه یک می‌گیرد و مسافران را در جاده‌های دور و نزدیک حمل می‌کند این بانوی نهاوند چندین بار از لحاظ حجاب و رفتار و اخلاق انسانی مورد توجه مسئولان و مردم قرار می‌گیرد.

و اما بهانه گزارش امروز ما این فرمایش درست و بجای مقام معظم رهبری در مورد بانوان فداکار و جهادی نهاوند بود که فرمودند: در نهاوند، گروهی از بانوان که در زمان دفاع مقدّس نان می‌پختند و برای جبهه می فرستادند، فعّال شده‌اند برای مهار بیماری کرونا کمک می‌کنند بانوان گروه جهادی بقیة الله نهاوند که اکنون تعدادشان ۳۰ نفر است و به علت کار شبانه روزی زیر چشمانشان گود افتاده، به محض شنیدن این پیام  رهبر معظم انقلاب، جانی تازه گرفتند و همگی گفتند بیانات رهبر فرزانه انقلاب خستگی بیش از یک ماه کار پرتلاش  را از تن ما در آورد و قدرتمان را برای کار جهادی چند برابر کرد.

همه بانوان نهاوندی عضو این گروه جهادی خوشحالی رهبری را مایه افتخار و سربلندی خود می‌دانند و می‌گویند اخلاص عامل ماندگاری کارهاست.

وهاب رضایی مفرد رئیس هیات امنای امام زاده علی و محمد نهاوند که سالنی را در طبقه بالای امام زاده به این گروه جهادی اختصاص داده است گفت: شرکت در جنگ تحمیلی و دفاع از حرم در سوریه و عراق افتخاراتی بود که خداوند متعال نصیب من کرد، اما گروه جهادی بانوان نهاوند در طول دوران قبل و بعد از انقلاب تا کنون در همه عرصه‌های دفاعی و اقتصادی فعالانه شرکت کردند و تاثیرگذار بوده اند.

این رزمنده مدافع حرم و پیشکسوت دفاع مقدس افزود: وقتی دیدیم که خانم حیدری و گروه بانوان جهادی با چرخ خیاطی و وسایل خود پای کار هستند سالن آب‌های امام زاده را به شکل بهداشتی آماده کردیم و به کارگاه تولیدی آن‌ها تبدیل کردیم واقعا بیشتر از حد توانشان فعالیت می‌کنند و تا الان بیش از ۴۰ هزار ماسک تولید کرده اند.

رضایی مفرد بیان کرد: با کمک همین گروه جهادی خواهران بقیة الله نهاوند در روز نیمه شعبان به نیت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) و رفع بیماری کرونا ۳۱۳ سبد کالا به ارزش ۲۰ میلیون تومان به همراه ۷راس گوسفند ذبح و بین نیازمندان نهاوند در محله‌های فقیرنشین توزیع شد.

 اکرم حیدری فرهنگی بازنشسته و آتش به اختیار جهادی نهاوند که منزل شخصی خودش را وقف امور خیریه برای زوج های جوان کرده است و الان یکی از بانوان فعال در گروه جهادی بقیه الله نهاوند است در این مورد می گوید بانوان نهاوندی خوشحالی رهبری را مایه افتخار خود می دانند.

وقتی حضرت آقا اسم بانوان نهاوند را آورده‌اند به خود افتخار کردیم و به همین خاطر سرمان را بالا می‌گیریم و اگر فعالیت ما باعث شده که رهبری خوشحال شوند این موضوع برای ما تا لحظه‌ای که زنده هستیم مایه افتخار است ضمن اینکه همواره گوش به فرمان دستورات ایشان هستیم.

این بسیجی و فعال فرهنگی گفت: البته بچه های بسیج و سپاه و خیران کمک خوبی به ما کردند و علاوه بر کارگاه ما چندین کارگاه دیگر بانوان نیز در زمینه تولید ماسک فعالیت دارند که طبق آمار تا الان ۴۰ هزارعدد ماسک بر اساس معیارهای بهداشتی مورد تایید تولید کرده ایم.

او  با بیان اینکه بانوان این شهرستان علاوه بر فعالیت در زمینه تولید ماسک، در سایر بخش‌ها از جمله بسته‌بندی و توزیع مواد غذایی و بهداشتی و تهیه سبد کالا برای نیازمندان فعالیت داریم.

حیدری با اشاره به اینکه در این گروه بانوان با سنین متفاوت حضور دارند افزود: به طور مثال از ۱۸ ساله تا ۵۰ ساله که در دوران دفاع مقدس هم در کارهای پشت جبهه حضور داشته‌اند با انگیزه فراوان به مردم خدمت می‌کنند.

فروزان نصرتی که در دوران دفاع مقدس ۱۵ سال بیشتر سن نداشت و همراه با مادرش در کار پخت نان و بسته بندی لباس و دیگر مایحتاج برای رزمندگان تلاش می کرد و این روزها هم با فعالیت در کارگاه تولید ماسک کمر همت  بسته تا سهمی در نابودی ویروس کرونا داشته باشد می گوید: از زمانی که کرونا در کشورمان شیوع پیدا کرد ما به اتفاق جمعی از خواهران بسیجی متحد شدیم که یک کار فی سبیل‌الله و در راه رضای خدا برای مردم شهرمان داشته باشیم لذا به توصیه خانم‌ها تصمیم گرفتیم در شاهزاده محمد(ع) دور هم جمع شویم و برای تولید ماسک که از مهمترین ملزومات امروز مردم برای مقابله با این ویروس است فعالیت کنیم.

او با گریزی به دوران نوجوانی خود که ۱۵ ساله داشت ادامه می‌دهد: هنگامی که در اینجا شروع به کار کردم به یاد دوران دفاع مقدس و زمانی که همراه با مادرم در چنین گروه‌ها و تجمعاتی شرکت می‌کردم افتادم.

نصرتی می‌افزاید: زمانی که مادرم نان می‌پخت من هم در کار بسته‌بندی لباس‌های بافتنی و درست کردن شربت برای رزمندگان با آنها مشارکت داشتم فعالیت در این گروه‌های جهادی آن چنان  لذت معنوی برایم به همراه داشت که هنوز هم خاطرات آن دوران در ذهنم مانده است.

این بانوی میانسال جهادی با اشاره به اینکه سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با بانوان نهاوندی  یکی از بهترین و ماندگارترین خبرهای دوران عمر خود می‌دانم می‌گوید: سخنان رهبر انقلاب بهترین عیدی برای ما بود که با شنیدن آن تمام خستگی فعالیت‌های روزانه و مشغله خانه‌داری را از ذهنمان بیرون کرد و ما را برای انجام فعالیت بیشتر مصمم‌ترکرده است.

معصومه فریادرس دیگر بانوای فعال در این گروه جهادی نهاوند می گوید: بانوان نهاوندی خوشحالی رهبری را مایه افتخار خود می‌دانند بعد از اینکه شنیدیم حضرت آقا از فعالیت‌های جهادی بانوان نهاوند اظهار خوشحالی کردند  و اسم این شهرستان را آورده‌اند به خود افتخار کردیم و به همین خاطر سرمان را بالا می‌گیریم.

او افزود: اگر فعالیت ما باعث شده که رهبری خوشحال شوند این موضوع برای ما تا لحظه‌ای که زنده هستیم مایه افتخار است ضمن اینکه همواره گوش به فرمان دستورات ایشان هستیم.

این بانوی بسیجی که فرمانده گردان شمسا در فضای مجازی نیز هست می گوید: وقتی شنیدم افراد مختلف از جمله کارمند و معلم گرفته تا طراح دوخت حتی زنان خانه‌دار به اینجا می‌آیند و هر کدام در حد توانشان باری را برمی‌دارند تصمیم گرفتم به جمع آنها بپیوندم وآنچه که در این کارگاه مهم است نظم در کار و اخلاص در عمل و عبادت در راه خداست که همه با جان و دل تا پاسی از شب کار می کنند تاسلامتی مردم تضمین شود امیدوارم همه با هم بتوانیم این ویروس منحوس را شکست بدهیم و پیروز شویم.


انتهای پیام/ س 

گزارشگر: علی سهرابی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.