سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از شبکه اجتماعی دانش‌آموزان در کردستان

همزمان با سراسر کشور، شبکه اجتماعی دانش‌آموزان دوره ابتدایی (شاد) از ۲۱ فروردین ماه جاری در مدارس استان آغاز و در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در جمع خبرتگاران گفت: با پیگیری‌های مستمر وزیر آموزش و پرورش و همکاری وزارت ارتباطات، دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی، مساعدت دانشگاه صنعتی شریف و تلاش شبانه‌روزی تیم فنی، اقدامات اجرایی و حقوقی پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش بنام SHADAP با مالکیت و مدیریت وزارت آموزش و پرورش در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است.

او با بیان اینکه از پنج شنبه ۲۱فروردین ماه ۹۹ ورود مدیران، معلمان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی به پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش امکان پذیر و فراهم شده است، افزود: مدیران، معلمان و دانش‌آموزان دوره ابتدایی، می‌توانند اپلیکیشن شاد را با مراجعه به آدرس‌‏http://Shaddl.medu.ir دریافت و نصب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه راهنمای استفاده از شبکه اجتماعی شاد، توسط معاونت آموزش ابتدایی به شهرستان‌ها و مناطق تابعه ابلاغ و بر اساس اطلاعیه‌های صادر شده مراحل اجرایی کار در حال انجام است، افزود: در طی دو روز گذشته مدیران مدارس ابتدایی استان ضمن نصب اپلیکشن شاد، اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

به گفته قربانی زمان و نحوه ورود و بهره‌برداری مدارس متوسطه در شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) متعاقبا اعلام و اجرایی خواهد شد.

او به ویژگی‌های شبکه اجتماعی دانش‌آموزان اشاره کرد و با بیان اینکه این شبکه متعلق به آموزش و پرورش و تحت مالکیت و مدیریت وزارتخانه است، تصریح کرد: امنیت آن از جنبه‌های اخلاقی، حفظ داده‌ها، اطلاعات و محتوا‌های تولید شده بسیار بالاتر است و کیفیت این شبکه از حیث سرعت نقل و انتقال داده‌ها در حد شبکه‌های اجتماعی خارجی، ولی بسیار ارزانتر از آن‌ها و دسترسی به آن نیز سهل‌تر است.

قربانی اضافه کرد: پایداری این شبکه و پشتیبانی رایگان از آن در راستای مسوولیت اجتماعی اپراتور همراه اول بمدت ۱۵ سال توسط این اپراتور تضمین شده است و این شبکه قابلیت اتصال نامحدود نرم افزار‌های کاربردی دیگر که توسط آموزش و پرورش و یا بخش خصوصی تولید می‌شود را دارد و اطلاعات معلمان و دانش‌آموزان در این شبکه کاملا محفوظ بوده و امنیت اطلاعات آن توسط تیم فنی دانشگاه شریف تضمین شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.