سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری غیرحضوری ۹۹ درصد جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مقابله با کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۹۹ درصد جمعیت زیر پوشش این دانشگاه از طریق سامانه ۴۰۳۰ مورد غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتند.

دکتر محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:  اظهار داشت: افزون‌بر هشت هزار نفر از نیرو‌های بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان در طرح غربالگری کرونا مشارکت دارند.

او ادامه داد: سرپرست خانوار‌های سیستان و بلوچستان می‌توانند با شماره ۴۰۳۰ در طرح غربالگری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را در تحقق اهداف یاری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند با مراجعه به سامانه سلامت نسبت به ثبت علائم ویروس کرونا اقدام‌کنند.

او اظهارداشت: در بیشتر خانواده‌ها حداقل یک نفر به اینترنت دسترس دارد که می‌تواند اطلاعات سایر اعضای خانواده خود را در این سامانه وارد کرده و راهنمایی لازم را دریافت کند.

هاشمی بیان کرد: با توجه به فعالیت ۱۶ ساعته مراکز غربالگری در همه شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مردم‌می‌توانند در صورت داشتن علائم بیماری بجای بیمارستان به این‌مراکز مراجعه کنند.

او افزود: تمامی افراد در بدو ورود به شهر توسط تیم‌های سلامت از نظر علائم ویروس کرونا مورد غربالگری قرار می‌گیرند و به هموطنان توصیه می‌شود برای قطع زنجیره بیماری کرونا در منزل بمانند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اجرای فعالیت‌های آموزشی شامل چاپ و نصب بنر در سایز بزرگ، پوستر آموزشی و خودمراقبتی، چاپ تراکت و پمفلت و توزیع آن در میان مردم را از اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه پیشگیری و مبارزه با کرونا عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.