سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت خوب شهربابک در شیوع پایین کرونا مرهون اقدامات مسئولان و مردم

رئیس بیمارستان شهربابک گفت: وضعیت خوب شهرستان در شیوع پایین بیماری مرهون اقدامات به موقع و مناسب فرمانداری و مسئولان شهرستان و به همکاری خوب مردم و گروه‌های بسیجی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد سعید بسنجیده رئیس بیمارستان شهربابک در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح برنامه‌های مقابله با ویروس کرونا گفت: این برنامه‌ها از اواسط بهمن ماه با ارائه دستورالعمل‌های مربوط شروع شده و در ابتدای اسفند هم زمان با شیوع کرونا در کشور اقدامات بزرگی در بیمارستان انجام شد.

او از اختصاص یک بخش ویژه کاملا جدا از سایر بخش‌ها برای بستری موارد مشکوک و قطعی کرونا و تهیه وسایل حفاظت فردی را از جمله این اقدامات برشمرد و افزود: در حال حاضر بهترین وضعیت را در استان از لحاظ وسایل حفاظت فردی و سایر اقدامات و تجهیزات پیشگیری و درمان داریم.

بسنجیده بیان داشت: از ابتدای شیوع بیماری رابطه خوبی بین مجتمع و بیمارستان برقرار شد و برنامه ریزی جهت راه اندازی یک واحد چهل تختخوابی (علاوه بر صد تخت فعلی بیمارستان) با کلیه تجهیزات پزشکی مرتبط صورت گرفت و با هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال این تجهیزات توسط مجتمع مس خریداری شد.


رئیس بیمارستان شهربابک گفت: با حمایت مجتمع مس شهربابک؛ امکان ارائه خدمات بیش از ۵۰ درصد ظرفیت فعلی بیمارستان شهربابک فراهم شد.

او تجهیزات خریداری شده را بالغ بر ۸۳ مورد از جمله دستگاه بیهوشی؛ سونوگرافی، ونتیلاتور، مانیتور و چهل تخت بیمارستانی با کلیه متعلقات عنوان کرد و گفت: از مجتمع مس شهربابک برای خرید این تجهیزات و همچنین وسایل حفاظتی پرسنل تقدیر وتشکر می‌کنم.

بسنجیده همچنین به کمک‌های خیران در بدو شیوع کرونا اشاره و درخواست کرد: مردم کماکان حمایت‌های مالی خود را از بیمارستان داشته باشند، زیرا کمک به این بخش به خود مردم باز می‌گردد.

او وضعیت خوب شهرستان را از نظر شیوع پایین بیماری مرهون اقدامات به موقع و مناسب فرمانداری و مسئولان شهرستان دانست و به همکاری خوب مردم و گروه‌های بسیجی اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد: این روند ادامه یابد تا با همه گیری در شهرستان مواجه نشویم.

بسنجیده با بیان اینکه هیچ یک از کادر درمانی شهربابک دچار این بیماری نشده اند، افزود: قرنطینه و نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است که اگر مکان زندگی این افراد آماده نبود در این مکان دوره نقاهت خود بگذرانند.

او تصریح کرد: ماسک‌هایی که توسط نیرو‌های بسیجی ساخته می‌شود، استریل شده و سپس در بین مردم توزیع می‌شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.