به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزدگفت: تاکنون ۳ هزار و ۷۸۹ مورد تماس تلفنی با خط ۱۴۸۰ بهزیستی استان گرفته شده است که از این تعداد ۲۵۰ تماس در خصوص اضطراب و استرس ناشی از کرونا است.
او با اشاره به اینکه همزمان با شیوع کرونا ویروس در کشور شاهد افزایش اضطراب و استرسهای روانی ناشی از آن در بین عموم مردم هستیم، افزود: به همین منظور مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان یزد همه روزه از ۸ صبح تا ساعت ۲۴ شب اقدام به پاسخگویی و مشاوره تلفنی میکنند.
عطابخش حمایتهای روانی ـ اجتماعی از خانوادهها و رسیدگی به سلامت روان اجتماعی جامعه در بحران ایجاد شده را رسالت بهزیستی دانست و ادامه داد: بهزیستی در کنار مراقبتهای بهداشتی برای حفاظت جسم از کروناویروس، حمایتهای روانی- اجتماعی و ارتقا سلامت روان جامعه یکی از رسالتهای بهزیستی در وضعیت کنونی کشور است.
مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: به همین منظور، خط ۱۴۸۰ بهزیستی در سه شیفت همه روزه حتی ایام تعطیل نیز خدمات مشاورهای میدهد.
او ادامه داد: شیوههای مواجهه فردی با تنشهای روانی ناشی از کرونا، مدیریت استرس و کنترل هیجانات مواردی است که مشاوران بهزیستی از طریق آن عموم تماس گیرندگان را راهنمایی میکنند تا با آرامش روان بیشتر روزهای قرنطینه را طی کنند.
عطابخش با بیان اینکه تماس با این خط در تمامی شهرستانهای استان امکان پذیر است، گفت: در بحران ایجاد شده فعلی مراکز مشاوره تخصصی تحت نظارت بهزیستی در شهرستانهای استان از جمله میبد نیز فعال شده اند و خدمات مشاوره تلفنی ارائه میدهند.
او همچنین با اشاره به راه اندازی سامانه خود ارزیابی روانشناختی کرونا ویروس توسط بهزیستی کشور افزود: این سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir/ به منظور پیشگیری از آسیبهای روانی ـ اجتماعی ناشی از بحران کرونا اقدام به غربالگری اضطراب و استرس ناشی از آن نموده و سپس توصیههای روانشناختی به آنها ارائه دهد.
او افزود: عموم مردم با مراجعه به این سامانه میتوانند دریابند که چه سطحی از افسردگی، اضطراب و استرس ناشی از کرونا را تجربه میکنند و برای پیشگیری از آن چه باید کرد.
انتهای پیام/ی