سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنترل اضطراب کرونا با سامانه خودارزیابی روانشناختی بهزیستی سیستان و بلوچستان

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه خودارزیابی روانشناختی و خط مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی به منظور کنترل اضطراب کرونا در دسترس آحاد مردم جامعه قرار گرفته است.

سید رفیع حسینی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:اظهار داشت: پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، شاهد روند رو به رشد اضطراب در جامعه هستیم و از آنجایی که رسالت بهزیستی بهبود سلامت روان جامعه است سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی به آدرس corona.behzisti.ir جهت غربالگری سیستمی افراد در زمینه استرس، اضطراب و افسردگی و همچنین خط مشاوره رایگان ۱۴۸۰ در دسترس آحاد جامعه قرار دارد.

اوگفت: خط مشاوره ۱۴۸۰ (صدای مشاور) از ساعت هشت تا ۲۲ به صورت رایگان آماده ارائه خدمات مشاوره به شهروندان است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: در یک ماه اخیر تاکنون یکهزار و ۶۱۸ تماس با خط مشاوره ۱۴۸۰ برقرار شده که از این تعداد ۲۶۱ مورد مشاوره اضطراب و تنش‌های روانی ناشی از ویروس کرونا در بین هم استانی‌ها بوده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر بهزیستی سیستان و بلوچستان یکهزار و ۲۶۵ مرکز تحت نظارت دارد که از این تعداد ۸۰ مرکز مرتبط با پیشگیری و درمان اعتیاد است که ضمن آموزش پروتکل‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به پرسنل و جامعه هدف، ضد عفونی روزانه این مراکز و محل‌های تجمع افراد دارای بیماری اعتیاد در دست اقدام است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.