کارشناس روانشناسی گفت: سندرم اضطراب کرونا زمانی بوجود می‌آید که نگرانی مفرط ناشی از ابتلا به این بیماری بر شخص غلبه می‌کند و به ترس تبدیل می‌شود.

سندرم اضطراب کرونا چه زمانی بروز می‌کند؟زینب آقاجری کارشناس روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: سندرم اضطراب کرونا در واقع استرس شدیدی است که از مرز نگرانی عبور کرده و به ترس تبدیل می‌شود، ضمن اینکه شخص را درگیر هراس مفرط از ابتلا به ویروس کرونا و ترس دائم از مرگ خود یا عزیزان می‌کند.

او درخصوص علت بروز سندرم اضطراب کرونا بیان داشت: این سندرم در برخی افراد باعث اختلال به خود درمانی‌های غیر منطقی نظیر مصرف مواد ضدعفونی کننده بصورت خوراکی و در نتیجه مرگ می‌شود، همچنین باعث ایجاد تنش ناشی از ناامنی روانی خواهد شد که کرونا ویروس هیچ نقش بیولوژیک و فیزیولوژیک در بروز آن ندارد.

چگونه از بروز سندرم اضطراب کرونا در امان بمانیم؟

آقاجری در تشریح راهکار‌هایی برای مصون ماندن از بروز سندرم اضطراب کرونا اظهار کرد: افراد باید اطلاعات صحیح درخصوص وضعیت کرونا را از طریق رسانه‌های معتبر دنبال کنند و از دنبال کردن اطلاعات نادرست و افراطی در فضای مجازی پرهیز نمایند، البته واقع گرا بودن، بهبود میزان تاب آوری و جایگزینی امید بجای منفی نگری از جمله عوامل موثری هستند که در کنترل این سندرم نقش دارند.

کارشناس روانشناسی، پرهیز از ایجاد هراس و وحشت افکنی، اجتناب از خبرخوانی و پیگیری مرگ و میر ناشی از کرونا و غالب شدن بر وحشت افکنی دیگران، نسبت ندادن بیماری کرونا به خانواده و اطرافیان بدون نظر پزشک متخصص، خودداری از بحث کردن در حضور کودکان با هیجانات منفی و همچنین حفظ آرامش را از دیگر راه‌های مقابله با سندرم اضطراب کرونا عنوان کرد.

این کارشناس روانشناسی در پایان گفت: در شرایط بحرانی شیوع و همه گیری ویروس کرونا باید به کادر پزشکی و درمانی، روانپزشکی و روانشناسی اعتماد کرده و خونسردی خود را در کنار رعایت اصول بهداشتی در برابر این مهمان ناخوانده حفظ نماییم تا بتوانیم بر این ویروس غلبه کرده و بزودی شاهد ریشه کنی بیماری کرونا باشیم.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار