سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۳.۲ درصدی نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه از کاهش ۳.۲ درصدی نرخ بیکاری استان در زمستان سال ۹۸ نسبت به زمستان سال ۹۷ براساس اعلام مرکز ملی آمار ایران خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  حبیب‌الله وفایی با اشاره به اعلام نرخ بیکاری کشور در فصل زمستان سال ۹۸ توسط مرکز ملی آمار ایران، گفت: براساس اعلام مرکز آمار ایران استان کردستان با نرخ بیکاری ۲۰ درصد در رده اول و استان کرمانشاه نیز با ۱۷.۸ درصد در فصل زمستان در رتبه دوم قرار دارد.

او اعلام کرد که بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که شاخص نرخ بیکاری کشور در زمستان سال ۹۸ نسبت به فصل مشابه در سال ١٣٩٧، ١,٧ درصد کاهش یافته است.

به گفته او، میزان نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، ۳.۲ درصد کاهش یافته است.

او اظهارداشت: نرخ بیکاری استان کرمانشاه در زمستان سال ۹۷، ۲۱.۱ درصد بود که این نرخ در زمستان سال ۹۸ به ۱۷.۹ رسیده و کاهش ۳.۲ درصدی را نشان می دهد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان نسبت به میانگین کشوری در زمستان سال ۹۸ حدود ۲ درصد کاهش یافته است، گفت: براساس اعلام مرکز ملی آمار ایران استان کرمانشاه در زمستان سال ۹۸ بعد از استان کردستان در رتبه دوم بیکاری کشور قرار گرفت.

وفایی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان ها در سال ۹۸ تاکنون اعلام نشده است، افزود: این نرخ احتمالا تا ۲۶ فروردین از سوی مرکز ملی آمار ایران اعلام می شود و آنگاه نرخ و رتبه بیکاری استان کرمانشاه هم در طول سال ۹۸ مشخص خواهد شد.

او اظهار داشت: آنچه مسلم است با این نرخ کاهشی زمستان، کاهش ۳.۱ تا ۳.۲ درصدی نرخ بیکاری استان کرمانشاه را در سال ۹۸ خواهیم داشت و مجموعه مدیریتی استان به وعده خود در کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان عمل کرد.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.