سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قربانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تسلط تیم درمان و حضور میدانی مدیران بسیار مثبت بود/ مهار و کنترل ویروس کرونا نیازمند عزم ملی

نایب رئیس کمیسیون بهداشت گفت: مهار، کنترل و درمان ویروس کرونا نیازمند عزم ملی است و باید همه در کنار هم باشیم.

محمدحسین قربانی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات انجام شده در مقابله با بحران کرونا گفت: در زمان به وجود آمدن بیماری کرونا نه تنها ایران بلکه هیچ کشوری در دنیا آمادگی مقابله با آن را نداشت و کشور‌های صنعتی هم با مشکلات زیادی مواجه شدند.

او افزود: زیرساخت‌های کشور،  نگاه سیاسی، اجتماعی، امنیتی و مردم آماده مواجه با کرونا نبودند، بنابراین در بدو ورود این ویروس دو استان قم و گیلان دچار مشکل شد. روز‌های ابتدایی شیوع کرونا بسیار سخت بود، ولی بعد از چند روز که بر اوضاع تسلط پیدا کردیم وضعیت بسیار بهتر شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقداماتی  مانند قرنطینه مرحله‌ای بسیار مثبت بود، ادامه داد: تسلط تیم درمان، حضور میدانی مدیران بحران، شناختن کمبود‌ها و رفع آن همگی کمک کرد تا در بسیاری از مسائل مسلط شویم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت کمک‌های ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی را برای دهک‌های پایین در نظر گرفت که نگرش خوبی بوده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحران کرونا تنها برای مجلس، دولت یا قوه قضائیه نیست، بلکه در بُعد حاکمیت است،  بنابراین امروز مهار، کنترل و درمان ویروس کرونا نیازمند عزم ملی است و باید همه در کنار هم باشیم.

قربانی تأکید کرد: شاید برای تک تک مردم از نظر زیرساخت‌های خدمت رسانی آمادگی لازم را نداشتیم، ولی این مشکلات امروز در همه جای دنیا حتی کشور‌های توسعه یافته آلمان، کانادا، آمریکا و انگلیس وجود دارد، بنابراین برای امنیت ملی، سلامت عامه مردم و اقتصاد کشور  همکاری لازم است.

او با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت  برای درمان و قطع زنجیره کرونا باید برنامه داشته باشد، گفت: وزارت بهداشت تا امروز برای مقابله با بحران کرونا خوب عمل کرده است، همچنین در بحث حمایتی دولت باید بهتر عمل کند تا این مشکل هرچه زودتر رفع شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش مهم مردم در مهار کرونا تصریح کرد: مردم در رعایت امور باید پیشگام‌تر باشند و طبق اعلام  سازمان بهداشت جهانی امروز همه باید برای مدیریت این بحران  در میدان باشند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید از سفر و کار غیر ضروری پرهیز کنند و در منزل بمانند، چراکه این ویروس حد و مرز،  جنسیت، نژاد، فقیر و غنی، پیر و جوان نمی‌شناسد  و ما در یک میدان جنگ نابرابر هستیم که مستلزم نهایت همکاری است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.