سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لایروبی و احیای قنوات مناطق سیل‌زده باید در اولویت قرار بگیرد

استاندار کرمان گفت: در سیل اخیر تعدادی از قنوات آسیب دیدند که لایروبی و احیای آنها باید در اولویت قرار گیرد و اگر بلافاصله احیا نشود به‌کلی تخریب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فدایی استاندار کرمان عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران با محوریت سیل اخیر سوم اسفندماه در جنوب و شرق استان کرمان گفت: یکشنبه سوم فروردین بارندگی بیش از پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی را در مناطق جنوبی شرقی استان کرمان شاهد بودیم که باعث بروز برخی مشکلات در این مناطق شد.

او با بیان این مطلب که در برخی از نقاط استان کرمان بارندگی‌ها سیل‌آسا بود، تصریح کرد: در جنوب استان شاهد سیلابی شدن رودخانه‌ها بودیم به‌طوری‌که میزان بارندگی در شهرستان کهنوج به حدود ۱۴۰ میلیمتر رسید.

استاندار کرمان اظهار کرد: متاسفانه در مواجه با این بحران برخی از خطوط آب، برق و همچنین تلفن‌ها قطع و حوزه خطوط ارتباطی دچار مشکل جدی شده بود.

اوبا یادآوری سیل‌های چند سال اخیر در جنوب استان کرمان بیان کرد: سیل‌بند دشت جیرفت (سیل بند خرم) در سال ۵۲ یا ۵۳ ساخته شد و قرار بود این سیل بند تا منطقه جازموریان نیز ادامه پیدا کند که متاسفانه این موضوع رها شده بود که در جلسه ویدیو کنفرانس با رییس جمهور در ایام نوروز ۹۹، از دکتر روحانی درخواست اجرای عملیات تکمیل این سیل‌بند تا منطقه جازموریان را دادیم.

فدایی افزود:باطرح این موضوع خوشبختانه رییس جمهور با این درخواست موافقت و درخواست ما به سازمان برنامه و بودجه کشور ارجاع داده شد تا تسهیلات لازم برای تکمیل این پروژه در اختیار استان کرمان قرار گیرد و استان نیز به صورت جدی پیگیر این تخصیص اعتبار خواهد بود.

استاتدار کرمان با تاکید برآنکه بنا بر اصل خدمت است، اظهار کرد: ما در شرایط خاص تحریم هستیم و قطعا نوع کمک‌ها نیز براساس یکسری ضوابط و پروتکل‌ها انجام می‌شود.

او با تاکید بر اینکه فرصت‌ها را نباید به شرایطی علیه نظام و دولت تبدیل کرد افزود: امروز بیشتر از هر چیزی به وحدت و انسجام در کشور نیاز داریم.

فدایی با تشکر از هلال احمر، سپاه، بسیج، فرمانداری ها ،شهرداری ها، خیرین،نیروهای مردمی و همچنین صدا و سیما و رسانه ها که با انعکاس به موقع مشکلات کمک کردند تا خدمت رسانی بهتری انجام شود، گفت: یکی از مشکلات مردم در جنوب نبود سرویس بهداشتی و حمام است که باید به سرعت برطرف شود و سپاه استان در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

استاندار درباره پیشنهاد فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برای ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به پروژه لایه روبی رودخانه‌های جنوب استان کرمان عنوان کرد: مقرر شد قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با مدیریت حوزه معاونت عمرانی استانداری و شرکت آب منطقه‌ای استان در راستای لای‌روبی مسیل‌ها و احداث سیل بند‌های کوچک منعقد شود.

فدایی با اشاره به اینکه یک هزار چشمه سرویس بهداشتی در جنوب استان و شرق احداث خواهد شد، تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و سپاه انقلاب اسلامی برای تعمیر و احداث مسکن مناطق سیل‌زده همکاری مشترکی داشته باشند تا کار‌ها در این حوزه سریعتر انجام شود.

او با اشاره به تلف شدن تعدادی از دام‌های جنوب استان در سیل اخیر ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) متعهد شده این میزان دام تلف شده برای مردم این منطقه را تامین کند.

او  افزود: بر اثر سیل تعدادی از قنوات در جنوب آسیب جدی دیده‌اند که لایروبی و احیای آنها باید در اولویت قرار بگیرد چرا که اگر بلافاصله احیا نشود به‌کلی تخریب می‌شوند.

عصر امروزجلسه ستاد مدیریت بحران با محوریت سیل اخیر سوم اسفندماه در جنوب و شرق استان کرمان برگزارشد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.