سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماران کرونایی کم‌بضاعت رایگان درمان می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:بیماران کرونایی و حاد تنفسی استان بوشهر ضمن اینکه از تخفیف ۴۰ درصدی درمان برخوردار هستند بیماران کم‌بضاعت رایگان درمان و مرخیص می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: با تخفیف در نظر گرفته شده، بستری و درمان ۴۰ درصد از بیماران حاد تنفسی در بیمارستان‌های این استان رایگان انجام می‌شود.

او ادامه داد: ۶۰ درصد بیماران نیز که توان مالی داشتند و درخواست تخفیف نداده بودند فقط ۱۰ درصد هزینه بستری و درمان را پرداخت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۹۰ درصد هزینه بیماران علائم حاد تنفسی بستری در بیمارستان‌های را بیمه پرداخت می کند و فقط ۱۰ درصد هزینه دارو‌ها، آزمایش‌های تشخیصی کرونا خدمات هتلینگ بیمارستانی به عهده بیماران است.

کشمیری گفت: کادر بهداشت و درمان استان با شدت و قدرت تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور دارند.

او تاکید کرد: مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است پس مردم تردد نکنند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام کنند.

دبیرستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر بیان کرد: درصورتی که افرادی در دو هفته گذشته به مسافرت رفته‌اند برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، به سایت safar ۹۹.bpums.ac.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را تکمیل کنند.

کشمیری افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است پس به سئوال‌ها با دقت پاسخ بدهید تا مجبور به پیگیری دوباره نباشیم.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع بیمار یابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سر شماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته می‌شود و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
یعنی با وجود این همه مشکل اقتصادی از مردم هم بابت هزینه های درمان کرونا پول دریافت می کنید چه بلایی دارید سرمون میارید خدا به دادمون برسه.