سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودک خود را با سرگرمی‌های آموزنده همراهی کنید

با توجه به حضور مستمر این روزهای کودکان در خانه، سعی کنید اخبار مربوط به کرونا را زیاد دنبال نکنید و به عنوان دوست کودک در خانه بازی‌ها و سرگرمی‌های خانگی ایجاد کنید.

سرهنگ مهدیه کارگر، رییس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه قانون بهار قانون چرخش احوال است، گفت: همانگونه که سردی و گرمی هوا جایگزین می‌شوند، در زندگی ما نیز غم و شادی در گذران است.

او افزود: امسال متاسفانه شاهد شیوع بیماری کرونا در ایام نوروز هستیم و از آنجا که واکنش‌های روانی متعددی را به دنبال داشته، لذا توانسته کیفیت زندگی، سلامت روان و جسم افراد را تحت تأثیر قرار دهد، به همین منظور به تقویت بهداشت روان به صورت جدی، پررنگ و ضروری نیاز است.

 

سرهنگ کارگر با اشاره به حضور مستمر کودکان در خانه تصریح کرد: والدین سعی کنند تا اخبار مربوط به کرونا را زیاد دنبال نکنند و به عنوان دوست کودک در خانه برای آن‌ها بازی‌ها و سرگرمی‌های خانگی ایجاد کنند.

او بیان داشت: این نکته را مدنظر قرار دهیم که رفتار سالم، افکار مثبت و تقویت بهداشت روان ارتباط مستقیمی با سلامت جسمی ما خواهد داشت و ترس ناسالم می‌تواند ما را به بیماری نزدیک‌تر کند.

 

رییس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: در حال حاضر ویروس کرونا در بین خانواده‌های ما موجی از نگرانی را ایجاد کرده و در این میان کودکان ما قشر آسیب پذیر تری خواهند بود.

سرهنگ کارگر افزود: ممکن است کودکان ما با شنیدن اخبار و آمار مربوط به این بیماری از طریق رسانه‌ها و دیگران و حتی دیدن پوشش کادر پزشکی دچار نگرانی و ترس و اضطراب شوند.

 

او افزود: پیامد این چنین اضطرابی، کودک ما را دچار مشکلاتی از قبیل بیخوابی، بی اشتهایی و رفتار عجیب و غریب می‌کند، بنابراین والدین بایستی فرصتی فراهم کنند تا کودک بتواند در روز‌هایی که در کنار خانواده است، بیشترین و بهترین آموزش‌ها و روز‌ها را داشته باشد و بقیه اعضای خانواده نیز کودکان را با بازی‌های شاد و مفرح همراهی کنند.

سرهنگ کارگر تاکید کرد: باید طوری برخورد شود که کودک احساس کند، حامیان خوبی همچون پدر و مادر دارد و آنها با تمام وجود از او مراقبت خواهند کرد.

 

او ابراز امیدواری کرد: همه با رعایت اصول بهداشتی، در خانه ماندن و توجه به توصیه‌های پزشکی و مسئولان این بیماری را شکست دهیم.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.