سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد گزارش می دهد؛

گره گشایی از تار و پود بزرگترین کارخانه تولید موکت کشور

بزرگترین کارخانه تولید موکت در کشور و غرب آسیا واقع در شهرک صنعتی شهرستان بروجن با کمک ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توسعه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کارخانه تولید موکت در شهرک صنعتی سفید دشت شهرستان بروجن از سال ۱۳۶۸ با دو خط تولید موکت با عرض دو متر شروع به کار کرد.

این کارخانه هم اکنون با بیش از ۵۰ خط تولید و اشتغالی بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم به عنوان یکی از فعال‌ترین خط‌های چاپ موکت در کشور در حال تولید است.

فیاضی مسئول ارتباطات این کارخانه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد اظهار داشت: در این کارخانه ۱۷ محصول خانگی و صنعتی شامل موکت تافتینگ، موکت نمدی، کالای خواب، ژئوتکستایل، ژئوممبران، ژئوکامپوزیت، انواع فیلترها، الیاف و نخ، مستربچ، رزین، ترمو باند، نان وون خودرویی  تولید می شود.

او افزود: هر ساله برای توسعه این کارخانه، طرح‌هایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی ارائه می‌گردد که در سال ۹۸ طرح توسعه بخش تافتینگ این واحد تولیدی با مشکلاتی مواجه شد.

فیاضی اضافه کرد: توسعه این بخش با مشکلاتی همچون تامین مواد اولیه مواجه بود که برای حل آن به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارجاع گردید.

محمدکاظم منزوی معاون صنایع دستی اداره کل صنعت معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در این باره به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با واگذاری زمین به این واحد صنعتی بخشی از مشکلات طرح توسعه آن را برطرف کرد.

او اظهار داشت: هم اینک با توسعه این کارخانه، زنجیره تامین تکمیل و از تعدیل نیروی انسانی،  واردات و خروج ارز جلوگیری شد.

 

صادرات بیش از دو میلیون دلار محصول از کارخانه تولید موکت به خارج کشور

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از این واحد تولیدی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد اظهار داشت: استقرار تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا در این کارخانه، توانایی تولید محصولات باکیفیت با قابلیت صادرات به کشورهای خارجی را داراست.

او یادآور شد: با افزایش تولید محصولات باکیقت، امکان تبدیل چهارمحال و بختیاری به قطب صنعت نساجی کشور وجود دارد.

رجالی عضو هیئت مدیره این کارخانه نیز اظهار داشت: با توسعه‌هایی که طی چند ماه اخیر شکل گرفت علاوه بر افزایش ظرفیت تولید، زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم گردید.

او اضافه کرد: بزرگترین واحد نساجی کشور سالانه با تولید بیش از ۲۰ میلیون متر مکعب موکت سهم بالایی را در بازار‌های داخلی و خارجی به خود اختصاص داده است.

رجالی در ادامه خاطرنشان کرد: طی سال گذشته، بیش از دو میلیون دلار محصول این کارخانه به کشورهای همجوار همچون عراق و عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر گردیده است.

گفتنی است: پارسال با اجرایی شدن ۹۸ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ۷۲۰ مشکل واحدهای صنعتی استان چهارمحال و بختیاری مرتفع و هشت واحد تولیدی با ۸۰ نفر اشتغالزایی احیا و به چرخه تولید بازگشت.

در  سالی که با شعار «جهش تولید» نام گرفته، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در رونق اقتصاد، ایجاد اشتغال جدید و تثبیت شغل‌های موجود، کاهش خروج ارز و ... نقش بسزایی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.