سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شایق در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

همه نهاد‌ها برای جهش تولید باید به میدان بیایند/ دولت باید تسهیلات لازم را در راستای تولید ایجاد کند

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: همه نهاد‌ها از جمله دولت مردان، مجلس و قوه قضائیه باید برای جهش تولید به میدان بیاند.

عشرت شایق عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران و نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» گفت: یکی از شعارهای مبنایی انقلاب ما  استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است، جمهوری اسلامی یا همان حاکمیت و ساختار سیاسی  انجام شده، استقلال و آزادی را هم مردم به دست آوردند، اما استقلال باید در همه حوزه ها باشد. کشورمان اکنون از لحاظ سیاسی و ساختار فکری مستقل است، اما از  لحاظ اقتصادی باید وابستگی های کشور را از بین بیریم.

او افزود: برای از بین بردن وابستگی ها فعال تر شدن چرخ دنده های تولید بسیار اهمیت دارد، لذا  تولید به دنبال خود علاوه بر استقلال اقتصادی، رشد اشتغال را در بردارد  و امنیت شغلی ایجاد می شود که بسیار حائز اهمیت است، چراکه  وقتی امنیت شغلی نباشد مردم از لحاظ  روحی و روانی امنیت شان دچار خدشه می شود، به همین دلیل سال هاست که مقام معظم رهبری در بحث های کلیدی اقتصادی کار می کند و باید بدانیم که امروز بحث تولید و توسعه اقتصادی به عنوان یک جهاد تعریف می شود.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد: در بخش تولید برخی از اقدامات به درستی انجام شده، اما همچنان کم و کسری وجود دارد، امسال هم که جهش تولید نام‌گذاری شد همه نهاد ها از جمله دولت مردان، مجلس و قوه قضائیه باید به باور برسند و برای جهش تولید ملی به میدان بیاند. به علاوه از فساد  جلوگیری شود و قوه قضائیه که اکنون محکم به صحنه آمده انشالله محکم تر از قبل در صحنه باشد و موانع تولید را بردارد و فساد را از بین ببرد.

شایق تصریح کرد: مجلس برای جهش تولید  باید برخی قوانین زائد و متناقص را  بردارد و اگر لازم است قوانین جدید وضع کند، همچنین  از همه مهم تر دولت باید تسهیلات لازم را در راستای تولید ایجاد کند.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران ادامه داد: نظام بروکراسی اداری برای تولید در حوزه های صنعتی، شیلات، کشاورزی و حتی حوزه های تولید فکری و فرهنگی باید برخی از مجوزهای دست و پاگیر و زمانگیر را اصلاح کند، چرا که اگر در جهاد اقتصادی  توفیق لازم را به دست آوریم، معیشت مردم حل و رفاه عمومی تقویت می شود و اشتغال ایجاد می کند و در نتیجه ازدواج افزایش می باید.

او افزود: همه  بخش ها مانند یک حلقه و زنجیره  به هم متصل هستند و باید برای تولید همکاری کنند تا برای جامعه امنیت شغلی، روحی و روانی و اقتصادی ایجاد می شود و مسائل  و موانع در این حوزه  حل شود.


بیشتر بخوانید:جهش تولید؛ راهکار نجات اقتصاد کشور است/ مقررات دست و پا گیر در بخش تولید حذف شود 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
منصور
۱۲:۰۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
همه باید برای جهش تولید تلاش کنن // قبول دارید ؟؟