سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غذا خوردن در این ساعت به لاغری کمک می‌کند

زمان مناسب غذا خوردن در کاهش وزن بسیار تاثیر گذار است شما نیز برنامه غذایی خود را با این تایم مورد نظر متخصصان تطبیق دهید.

دکتر عبدالرضا نوروزی متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: اگرافراد، قصد لاغری دارند،باید  زمان مشخصی را برای خوردن غذا در نظر بگیرند این روش می تواند در کاهش وزن آنها  تاثیر شگفتی داشته باشد.
 
او ادامه داد: بهترین زمان برای صبحانه شما،  درست بعد از ساعت ۷ صبح است. بهتر است ظهر زودتر از ساعت ۱۲.۳۰ تا ۱ بعد از ظهر ناهار را صرف کنید؛ و وقتی نوبت شام می‌رسد، هر چقدر دیرتر اقدام کنید برای رژیم شما بدتر است زمان بهینه برای شام بین ۶ بعد از ظهر و ۶ و نیم است.

به طور کلی خوردن صبحانه‌  بعد ساعت 7 صبح، سرشار از"مواد مغذی" و  می ‌تواند به مدیریت وزن و میزان مصرف کلی مواد مغذی توسط بدن کمک کند.

این متخصص تغذیه گفت: نشستن به طور مرتب برای شام بعد از ساعت ۸ بعد از غروب می‌تواندبه بزرگ شدن اندازه کمر بیافزاید.
محققان بیان می‌کنند که این تفاوت می‌تواند به این دلیل باشد که ما برای استفاده از انرژی در طول روز تکامل یافته ایم، بنابراین مکانیسم‌های ما کاهش می‌یابد، چون برای خواب آماده می‌شویم، روشی که ما در آن غذا را فرآوری می‌کنیم.
 

در مورد میان وعده چطور؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر قبل از وعده ناهار احساس گرسنگی می کنید، بهترین راه انتخاب میان وعده ای سالم مانند کلم بروکلی همراه با هویج یا ماست کم چرب است. برش های سیب همراه با کره بادام زمینی نیز می تواند انتخاب مفیدی باشد. غذاهایی را برای این زمان از روز انتخاب کنید که نیازمند جویدن بیشتر هستند و به شما در احساس سیری طولانی مدت کمک می کنند.
 
 
او ادامه داد: زمانی که به احتمال زیاد باعث کاهش وزن می‌شود، با مصرف ۷۵۰ کالری اضافی در این زمان‌ها ۱۱.۰۱ صبح، ۳.۱۴ بعد از ظهر زمانی هستند که قدرت اراده شما به احتمال زیاد کاهش می‌یابد و گرسنه می‌شوید، بنابراین فعالیت‌هایی را برای مشغول کردن ذهن خود در این دوره‌ها پیدا، یا میان وعده‌های سالمی را برنامه ریزی کنید تا شما را سیر نگه دارد و بتوانید از گزینه‌هایی با مواد مغذی کم‌تر استفاده کنید.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دقت کنید که مصرف قهوه را تا جایی که می توانید برای وعده عصرانه در نظر نگیرید چون این کار باعث بروز گرسنگی پنهان و میل به پرخوری در شما می شود.

مهم‌ترین قاعده برای کاهش وزن چیست؟

از ۱۰۰۰ نفر افرادی که رژیم داشتند سوال شد بهترین زمان برای خوردن صبحانه ناهار و شام برای بیش‌ترین کاهش وزن چطور است؟ ۷۶ درصد بیان کردند صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است و ۸۴ % نشان می‌دهند مد نظرداشتن زمان غذا برای لاغری حیاتی است ۷۲ % بیان کردند نباید کالری بیشتری هنگام صرف شام نسبت به نهار مصرف کنید، و دو سوم آن‌هایی که مورد بررسی قرار گرفتند خوردن شام قبل از ساعت ۷ را شب را توصیه کردند و گفتند که خوردن غذا زمان غروب که فعالیت کمتری دارید باعث لاغری بیشتر می‌شود.


زمان خوردن غذا برای داشتن وزن ایده آل و رسیدن به لاغری

نوروزی افزود: طبق اعلام سازمان بهداشت و سلامت ملی، زنانی که می‌خواهند وزن کم کنند، باید روزانه حدود ۱۴۰۰ کالری در روز مصرف کنند. هنگام در نظر گرفتن بهترین زمان برای خوردن صبحانه، نهار و شام، مهم است که روز را با یک صبحانه خوب شروع کنید (درست بعد از ساعت ۷ صبح)

او ادامه داد: زمان خوردن نهار ( بین ۱۲.۳۰ تا ۱ بعد از ظهر) توصیه می‌کنیم که بیش از ۴۰۰ کالری مصرف نکنید شما باید بدن را برای نصف روز تامین کنید و مهم است مواد غذایی و پروتئین مورد نیاز را به بدن خود بدهید، سعی کنید به جای کربوهیدرات تصفیه شده مثل آن‌هایی که در پاستای سفید، برنج و نان یافت می‌شوند، برای مدت طولانی تری سیر بمانید و احساس افت انرژی حتی چند ساعت پس از نهار را تجربه نکنید.

این متخصص تغذیه گفت: صرف شام (بین ۶ بعد از ظهر و ساعت ۶.۳۰ بعد از ظهر) می‌تواند با کالری کمتری حدود ۳۰۰ انجام شود نباید قبل از خوابیدن بیش از حد احساس پری کنید، به مقدار کم کربوهیدرات را کم کنید و پروتیین را بیشتر مصرف کنید.

نوروزی افزود:  افرادی که تمام وعده‌های غذایی خود را در ابتدای عصر و قبل از ساعات شب تمام می‌کنند نوسانات کمتری را در گرسنگی تجربه می‌کنند و به همین دلیل در مقایسه با دیگران چربی بیشتری را می‌سوزانند در نتیجه به لاغری و وزن ایده آل خود نزدیک‌تر می‌شوند.

انتهای پیام// ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.