سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از رونق به جهش ۲۷/

داخلی سازی صد در صدی محصولات در سال جهش تولید

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: جهش تولید کمک می‌کند تا خود را در صنعت لاستیک ارتقا دهیم و بیشتر به داخلی سازی بپردازیم.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه فقط ۶ درصد از تایر‌های فرسوده در کشور بازیافت می‌شوند، گفت: عرضه و تولید لاستیک از مهم‌ترین موضوعات بازار هستند که نه تنها باعث خودکفایی در صنعت تایر می‌شوند بلکه صادرات آن می‌تواند ارزآوری زیادی را هم به همراه داشته باشد. 

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران  تشریح کرد: با وجود اینکه تولید و عرضه تایر موضوع مهمی است اما باید به بازیافت تایرهای فرسوده نیز توجه شود. به ازای یک کیلوگرم تایر بازیافتی یک دلار ارزش افزوده حاصل می‌شود که با توجه به تولید و واردات ۳۵۰ هزار تن تایر در کشور، سالی ۳۵۰ میلیون دلار ارزش افزوده در صنعت بازیافت وجود دارد که متأسفانه کسی از آن استفاده نمی‌کند.


بیشتر بخوانید: سهم ۷۰ درصدی تولید ملی در بازار لاستیک/ مشکلی در تولید لاستیک‌ کامیون‌های سنگین نداریم 


تنها با اشاره به شعار سال " جهش تولید"، گفت: در شرایط کنونی نیاز است تا همه در تمام صنایع سعی به داخلی سازی محصولات کنیم. جهش تولید می‌تواند کمک کند تا خود را ارتقا دهیم  و به داخلی سازی بیشتر محصولات بپردازیم و نیازمان را به واردات کم کنیم. هم اکنون تولیدکنندگان داخلی لاستیک، محصولات خود را با قیمتی تا ۶۰ درصد ارزانتر از بازار به فروشنده‌ها می‌دهند که متأسفانه این ما به التفاوت به جیب دلالان می‌رود.

او با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در چین، کارخانه‌های تایرسازی این کشور را به‌عنوان بزرگ‌ترین تأمین کننده تایر دنیا تعطیل کرده است ، تشریح کرد: اتفاقی که روند تولید و تأمین تایر در سراسر دنیا را تحت تأثیر قرار داده به‌ دلیل قطع زنجیره تأمین در برخی موارد، حتی منجر‌ به توقف تولید بعضی خودرو‌ها در قاره‌های دیگر شده است.

سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران با اشاره به ادامه روند واردات لاستیک، اظهار کرد: واردات لاستیک همچنان ادامه دارد و کرونا تأثیر چندانی در این صنعت نداشت؛ این عمل به طور متعارف انجام می‌شود.

تنها گفت: ارزی که برای واردات لاستیک اختصاص داده‌اند ارز نیمایی است و ارز واردات برای تایرهای باری ارز ۴ هزار و ۲۰۰  تومانی است که همین امر باعث افزایش قیمت تایر شد چرا که در گذشته تایرهای سبک را نیز با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد می‌کردیم که هم اکنون ارز نیمایی باعث افزایش قیمت این کالا شده است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
مجلس ترکیه سربازی رو از ۱۲ ماه به ۶ ماه کاهش داده ولی سربازی در ایران دو سال است و مجلس هیچ قدمی برای رفاه حال سربازان بر نمیداره اصلا این قشر مظلوم فراموش شده ستند!
چرا تو ایران همه به دنباله سو استفاده کردن از همن؟ از ترکیه یاد بگیرید، چرا فقط به فکر منافع خودتانید، پس مردم چی؟
دو سال سربازی که چی؟ سرباز میخواین استخدام کنید هم اشتغال زایی کردید هم به حق کسی اجهاف نکردید
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
مجلس ترکیه سربازی رو از ۱۲ ماه به ۶ ماه کاهش داده ولی سربازی در ایران دو سال است و مجلس هیچ قدمی برای رفاه حال سربازان بر نمیداره اصلا این قشر مظلوم فراموش شده ستند!
چرا تو ایران همه به دنباله سو استفاده کردن از همن؟ از ترکیه یاد بگیرید، چرا فقط به فکر منافع خودتانید، پس مردم چی؟
دو سال سربازی که چی؟ سرباز میخواین استخدام کنید هم اشتغال زایی کردید هم به حق کسی اجهاف نکردید