سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام غربالگری ۳۵۰ هزار خانوار مازندرانی

استاندار مازندران گفت: برای مقابله با کرونا ۳۵۰ هزار خانوار مازندرانی تاکنون غربالگری شدند.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی با همراهی مردم از همان ابتدای شیوع کرونا در مازندران پای کار امدند، گفت: مازندران در غربالگری کرونا با راه اندازی سامانه خوداظهاری پیشرو بود.

او افزود: در این طرح بهورزان با محوریت پزشکان خانواده در حوزه روستایی و مراقبان سلامت در شهر‌ها با افراد تماس گرفتند و از شرائط جسمانی و بیماری‌های احتمالی آنان آگاه شدند.

استاندار مازندران گفت: در راستای اجرای این طرح بیش از ۳۵۰ هزار خانوار تک به تک غربالگری شدند و اطلاعات پزشکی افراد استحصال شد.

حسین زادگان با بیان اینکه این کار فقط یک بار انجام نشد، افزود: با توجه به اینکه هر فرد مبتلا به کرونا تا ۴۵۰ نفر را درگیر می‌کند برای ارتباط بیشتر شبکه بهداشت و درمان با افراد این طرح هر دو روز تکرار شد.

او افزود: اگرچه تغییر رفتار‌های اجتماعی مردم در خصوص مقابله با کرونا در یک بازه زمانی کوتاه سخت بود، اما مردم بزرگوارانه رفتار‌های اجتناعی خود را تغییر دادند.

استاندار گفت: اگرچه سفر‌های نوروزی در مازندان کاهش ۷۰ درصدی داشت، اما سفر‌های بین شهری در تعطیلات نورزی انجام شد.

او با بیان اینکه عنصر اجبار و محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا تشدید می‌شود از رسانه‌ها خواست حساسیت‌ها را بیشتر نشان دهند.

استاندار مازندران در خصوص مصوبه اخیر ستاد مقابله با کرونا مبنی بر پذیرش ۳۰ درصدی مسافران در برخی هتل‌ها نیز گفت: با توجه به سفر برخی گردشگران به مازندارن این تصمیم تنها برای هتل‌های چند ستاره که تعداد آن‌ها بسیار محدود است و با رعایت پروتکل‌های وزرات بهداشت و حضور پزشکان متخصص گرفته شده است.

حسین زادگان با بیان اینکه محدودیت های سفرها بیشتر خواهد شد، افزود: حضور مسافران در استان نیز بر اساس مصوبه کمیته ملی مقابله با کرونا از فردا با محدودیت های جدی همراه می شود.
انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.