سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تذکر به ۲ هزار واحد صنفی غیرضروری در فارس

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف فارس گفت: به بیش از ۲ هزار و ۵۷۶ واحد صنفی غیرضروری جهت تعطیل کردن واحدها تذکر داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدمهدی عرب با اشاره به بازرسی‌های مستمر بر اصناف استان فارس اظهار داشت: این بازرسی‌ها از ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تا پایان تعطیلات ادامه دارد و پس از آن نیز در ماه رمضان بازرسی‌ها و نظارت به صورت ویژه انجام می‌شود.

او با اشاره به فعالیت‌های بازرسی تا ۵ فروردین ماه، گفت: نیرو‌های دائم بازرسی در سردخانه مرکزی جهت نظارت بر توزیع میوه طرح تنظیم بازار مستقر شدند و با به کارگیری ۱۵ بازرس رسمی و ۱۰۰ ناظر افتخاری به صورت دو شیفت بر بازار نظارت می‌شود.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف فارس با اشاره به تعطیلی صنوف غیرضروری، افزود: جهت نظارت بیشتر بر فعالیت اصناف با دستگاه‌های دیگر نظیر فرمانداری، اماکن ناجا، نیرو‌های ستاد پیشگیری دادگستری همکاری و تعامل شده و بر بازار نظارت می‌شود.

عرب بیان کرد: همچنین ۱۲۰ نفر از هسته‌های امر به معروف نواحی چهارگانه برای تذکر لسانی به واحد‌های صنفی غیرضرور به منظور تعطیلی واحد تعامل و به کارگیری شده است.

او با اشاره به بازدید و نظارت میدانی برای بسته نگه داشتن کلیه صنوف غیرضروری برابر دستورالعمل‌های صادره، تصریح کرد: در همین راستا به بیش از ۲ هزار و ۵۷۶ واحد صنفی غیرضروری جهت تعطیل کردن واحد‌ها تذکر داده شده است.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان فارس بیان کرد: بیش از ۱۷۶ صورتجلسه عدم تعطیلی واحد‌های متخلف تنظیم و به اماکن برای پلمب ارسال شده است.

عرب عنوان کرد: همچنین با ۱۴ واحد صنفی که دستورالعمل بهداشتی را رعایت نکردند، برخورد شده و پرونده آن به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و ۳۹ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۴۵۹ هزار ریال نیز تشکیل شده است.

او با اشاره به استقرار بازرس مقیم جهت نظارت و شرکت در جلسات نرخ‌گذاری میدان مرکزی میوه و تره بار شیراز، گفت: بازرسی از واحد‌های صنفی فروشندگان مرغ و گوشت جهت رعایت کلیه اصول بهداشتی و پیشگیرانه ویروس کرونا به صورت مستمر ادامه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.