پس از اعلام این خبر دو شرکت یوتوب و آمازون اعلام کردند که کیفیت ویدیوهای موجود در وب سایت آنها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است؛ به تازگی نیز شرکت فیسبوک و دیزنی اعلام کردهاند که از این پس ویدیوهای آنها از کیفیت پایینتری برخوردار خواهد بود. این در حالی است که سرویس دیزنی پلاس برای اولین بار قرار است از فردا در قاره اروپا کار خود را آغاز کند و کاربران این سرویس در اروپا باید فیلمها را با کیفیت پایینی مشاهده کنند.
بیشتر بخوانید: قابلیت جدید استوری اینستاگرام برای ترغیب کاربران به ماندن در خانه
شرکت فیسبوک هم قصد دارد علاوه بر پایین آوردن کیفیت ویدیوهای موجود در وب سایت خود، کیفیت ویدیوهای موجود در اینستاگرام را یز تا حد زیادی پایین آورد که به این ترتیب انتظار میرود پهنای بند بسیار زیادی در اروپا خالی شود. با این حال باید منتظر بود و دید پایین آوردن کیفیت ویدیوها چه تاثیری روی سرعت جهانی اینترنت خواهد داشت، لازم به ذکر است که طبق آمار اعلام شده بیش از ۶۰ درصد از ترافیک اینترنت ثابت جهانی در سال ۲۰۱۹ صرف دیدن ویدیو و بیش از ۲۵ درصد از اینترنت همراه جهانی در وب سایت یوتوب مصرف شده است.
انتهای پیام/