سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۹۴ درصدی ورود مسافر و گردشگر به استان هرمزگان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: از ابتدای ۲۸ اسفند تا ۳ فرورودین ۱۳۹۹ با کاهش ۹۴ درصدی ورود مسافر و گردشگر به استان هرمزگان روبرو بوده ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، برومند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: از ابتدای ۲۸ اسفند تا ۳ فرورودین ۱۳۹۹ با کاهش ۹۴ درصدی ورود مسافر و گردشگر به دلیل شیوع ویروس کرونا و اقدامات پیشگیرانه در استان روبرو بوده ایم.

او افزود: همچنین خروج مردم استان به سایر نقاط نیز با کاهش ۹۲ درصدی روبرو بوده که این نشانه توجه مردم به هشدار‌ها است.

مدیر کل میراث فرهنگی هرمزگان در خصوص برنامه‌های این اداره کل برای پویش در خانه ماندن مردم گفت: برای این وضعیت ناخواسته برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم که یکی از این برنامه‌ها راه اندازی گردشگری مجازی است که علاقمندان به گردشگری می‌توانند با مراجعه به سایت hormozganeman.ir به صورت مجازی با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان هرمزگان آشنا شوند.

برومند در خصوص اطلاع رسانی و تبلیغات برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در مبادی ورودی‌های استان بنر‌هایی را برای موکول کردن سفر به آینده نصب شده و همچنین از مسافران خواسته ایم از سفر‌های غیر ضروری به استان اجتناب کنند.

او افزود: در خصوص اقدامات پیشگیرانه این اداره کل در خصوص بیماری کرونا ویروس گفت: ما در قدم اول همه برنامه‌های گروهی مانند جشنواره‌ها، بازدیدها، جشن‌ها را تعطیل کردیم و بعد از آن محل‌هایی که ممکن بود گردشگران در آنجا‌ها حضور پیدا کنند را نیز تعطیل کردیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، گفت:برای تاسیسات گردشگری پروتکلی را تدوین و ابلاغ کردیم که تمام موارد مورد نیاز برای اسکان گردشگران و تمام نکات بهداشتی مورد توجه قرار گرفته است و به هتلداران نیز اعلام کرده‌ایم که اگر نمی‌توانند پروتکل را رعایت کنند هتل خود را تعطیل کنند که تعدادی از هتل‌های سطح استان خودخواسته هتل‌ها را تعطیل کردند.
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
همین۶درصد باقیمونده میتونن کل مردمو آلوده کنن بایدجلوی ورود همه مسافرا رو گرفت
ناشناس
۰۶:۵۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
همین۶درصد باقیمونده میتونن کل مردمو آلوده کنن بایدجلوی ورود همه مسافرا رو گرفت