سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های پلیس را جدی بگیرید

فرمانده انتظامی بافق به منظور پیشگیری از سرقت وسایل خودرو به شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سرگرد شهرام طولابی نژاد فرمانده انتظامی بافق گفت: شهروندان باید جهت پیشگیری از سرقت وسایل داخل خودرو، توصیه‌های پلیس را جدی بگیرند تا سارقان را در اهداف شومشان ناکام گذارند.

او افزود: شهروندان باید مشخصات کامل ضبط خودرو و شماره سریال آن را بنویسند و نگهداری نمایند و همچنین از قراردان پخش خودرو در زیر صندلی و داشبورد خودرو خودداری کنند و تا جایی که ممکن است برای خودروی خود از ضبط کشویی استفاده کنند و در زمان خروج از خودرو آن را از محل خود خارج کنند.

سرگرد طولابی ادامه داد: از قراردادن خودرو‌ها در کوچه‌ها و معابر پرت وتاریک جلوگیری کنید و درصورت مشاهده سارق یا مشخصات ظاهری آن‌ها را به خاطر بسپارید و چنانچه دارای خودرو یا موتور سیکلت هستند پلاک و مشخصات آن را یاد داشت کنید و به پلیس اطلاع دهید.

فرمانده انتظامی بافق تصریح کرد: از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند و از رها کردن خودرو، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه خودداری نمایید؛ چرا که سارقان به دلیل حرفه‌ای بودن، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی بر خوردارند.

سرگرد طولابی نژاد ادامه داد: هنگام دریافت پول از بانک و حمل اشیاء قیمتی با خودرو ممکن است سارقان در کمین شما باشند؛ قبل از حرکت کردن با خودرو هرگونه حرکت مشکوک اطراف خود باشید و در توقف‌های کوتاه مدت شیشه خودرو را بالا برده و درب‌ها را قفل کنید.

طولابی نژاد گفت: چنانچه شیشه یا قفل درب خودرو معیوب شده در کوتاه‌ترین وقت ممکن نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید و درصورت پنچر شدن خودرو برای خروج و تعویض چرخ، درب خودرو را بسته سپس اقدام به تعویض چرخ کنید.

فرمانده انتظامی بافق تاکید کرد: در صورتی که خودرو تان به سرقت رفت فوراً پلیس را در جریان قراردهید و تا رسیدن پلیس از بهم ریختن صحنه جرم پرهیز کنید و با دادن مشخصات کامل خودرو تان از قبیل شماره پلاک، شاسی، موتور و رنگ خودرو پلیس را در کشف سرقت یاری دهید.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.