سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه قرارگاه مرکزی مدیریت بحران مطرح شد؛

جا به جایی ۶ میلیون و ۵۳۰ هزار وسیله نقلیه تا کنون

آخرین آمار از تردد خودرو‌های غیر بومی تا ظهر امروز شش میلیون و ۵۰۳ هزار وسیله نقلیه اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  آخرین آمار از تردد خودرو‌های غیر بومی تا ظهر امروز شش میلیون و ۵۰۳ هزار وسیله نقلیه اعلام شده است.

استان‌های تهران، کرمان، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، هرمزگان، قزوین و خوزستان بیشترین آمار خروج را داشته اند.

استان تهران که سال گذشته ۷۰۰ هزار دستگاه خروج خودرو داشت امسال در تاریخ مشابه خودرو‌های خروجی به ۱۲۰ هزار دستگاه کاهش یافته است

استان‌های قم، مازندران و گیلان کاهش چشمگیری در خروج خودرو برای سفر را داشته اند که به ترتیب ۷۳، ۷۰ و ۷۴ درصد است.

طی آخرین آمار از کاهش سفر با وسایل حمل و نقل هوایی ریلی و جاده ای، هواپیما ۶۰ درصد، اتوبوس ۶۳ درصد و قطار ۵۷ درصد کاهش داشته است.

تردد خودرو‌های تجاری نیز کاهش داشته که عبور از ده مرز برقرار و ۱۳ مرز کاهش یا تردد از آن‌ها متوقف شده و از مجموع هزار ناوگان ترانزیتی فقط ۴۸ دستگاه خارج از مرز‌ها مستقرند.

کاهش ۵۱ درصدی سفر‌ها نسبت به سال گذشته

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در پایان این جلسه با اشاره به کاهش ۵۱ درصدی سفر‌ها نسبت به سال گذشته از مردم خواست از سفر‌های غیر ضروری جلوگیری و حکم شرعی رهبر انقلاب را اجرا کنند.


بیشتربخوانید:وضعیت محور‌های مواصلاتی در ۲ فروردین 


اسلامی در خصوص جلوگیری از تردد خودرو‌های حامل کالا‌های اضطراری بهداشتی و کالا‌های اساسی در برخی استان‌ها انتقاد و عنوان کرد هیچ مسئول استانی اجازه صدور دستور برای جلوگیری از این خودرو‌ها ندارند.

محمد اسلامی صبح امروز در نخستین جلسه قرارگاه مرکزی مدیریت بحران در سال ۹۹ در سازمان راهداری که با حضور رئیس این سازمان و معاونان این مجموعه برگزار شد، در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت جاده‌های کشور در جمع خبرنگاران درخصوص آماده باش وزارتخانه درخصوص سیل با توجه به اخطار‌های هواشناسی اظهار داشت: با توجه به هشدار‌های سازمان هواشناسی قرارگاه مرکزی مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای امداد در شرایط بحران به صورت شبانه روزی برای ایفای نقش در استان‌هایی که پیش بینی بارش سنگین و احتمال وقوع سیلاب در آن‌ها شده، فعال است.

وی ادامه داد: در این خصوص ماشین آلات و تجهیزات لازم فراهم شده و به غیر از راهدارخانه ها، اکیپ‌هایی نیز به صورت سیار در نقاط بحرانی قرار گرفته اند که در صورت بروز حادثه زودتر بتوانند اقدامات امدادی را انجام و از تخریب‌های احتمالی جلوگیری کنند.

وی افزود: در همین زمینه سازمان راهداری در اسفندماه سال گذشته تعدادی ماشین آلات نو خریداری کرد که در کنار استفاده از تجهیزات بخش خصوصی و پیمانکاران در اختیار قرارگاه‌های ثابت و سیار قرار گرفتند تا بتوانیم بدون تلفات از این سیل احتمالی پیش بینی شده عبور کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت سفر‌ها در ایام نوروز و توصیه بابت عدم تردد‌های غیرضروری گفت: براساس اطلاعات و آماری که توسط ترددشمار‌ها و با پایش جاده‌ها به دست آمده، آمار نشان می‌دهد که در این مدت نسبت به سال گذشته یعنی سال ۹۷ حدود ۵۱ درصد کاهش تردد داشته ایم که جا دارد از مردمی که رعایت کردند تشکر کنیم و امیدوار باشیم بقیه هموطنان نیز به این مساله توجه کنند.

وی افزود: این مساله یعنی اجتناب از سفر‌های غیرضرور نیاز مبرم کشور و مورد تاکید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا بوده که امیدواریم مردم عزیزمان با رعایت این موضوع به سفر نروند. این موضوع کمک می‌کند که نه خودشان آسیب ببینند و نه اینکه آسیب را به دیگران منتقل کنند.

محمد اسلامی در ادامه با تشکر و خسته نباشی به جامعه حمل و نقل و راهدار‌ها در این ایام تصریح کرد: برای مجموعه وزارت راه و شهرسازی بحث حمل بار از بنادر و انتقال آن به نقاط مصرف در این ایام اهمیت بسزایی دارد تا همچنان پشتیبانی از زندگی مردم برقرار و حمل و نقل با سرعت انجام گیرد.

وی افزود: به همین خاطر برای عزیزانی که در بنادر و جاده‌ها زحمت می‌کشند تا حجم قابل ملاحظه‌ای بار را به مبادی مصرف و انبار‌ها انتقال دهند یکسری تسهیلات قائل شده ایم تا حمل یکسره بار و کالا‌های اساسی که مصوب شده انجام گیرد. به این شکل که ایستگاه‌های کمتری برای کنترل بار کالا‌های اساسی وجود داشته باشد تا شاهد یک راندمان بیشتر در جا به جایی در ایام نوروز باشیم و بار‌ها هرچه زودتر به مقصد برسند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: در این شرایط نکته مهم این است که حمل و نقل عمومی برای جابه جای‌های ضروری پایدار بماند. به همین خاطر خواهش داریم مقامات محلی روی حمل و نقل عمومی تصمیم نگرفته و اجازه دهند تصمیمات تابع نظر ستاد ملی مقابله با کرونا باشد.

وی ادامه داد: در این زمینه هر مقام محلی که فکر می‌کند در شهر خودشان نیاز به یک تصمیم در حوزه حمل و نقل دارند، این موضوع را همان طور که رئیس جمهور محترم در ستاد ملی امروز تصویب کردند از طریق سلسله مراتب به وزیر کشور اعلام تا در این زمینه تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: یکسری اقلام ضروری و مهم است که مردم به طرق مختلف از جمله اینترنتی خرید کردند که باید جابه جا شوند. وقتی هواپیما، قطار و دیگر وسایل نباشد، این موارد باقی جابه جا نمی‌شوند. کسی که با حمل و نقل عمومی جابه جا می‌شود، هویت آن شناخته شده است و غربالگری‌های لازم انجام می‌گیرد. با تعطیلی این مساله فرصت در اختیار افراد ناشناخته‌ای قرار می‌گیرد که هویت شان مشخص نیست که باعث می‌شود یک بازار سیاه در حوزه حمل و نقل به راه بیفتد. این مساله می‌تواند یک آفت باشد و به نفع مردم نخواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.