سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با ظرفیت های مردمی به جنگ با کرونا می رویم

فرماندار گناباد گفت: ستاد مردمی مقابله با کرونا در این شهرستان از هفته قبل تشکیل شده و مسائل مربوطه را به صورت تخصصی در حوزه‌های اجتماعی پیگیری می‌کند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حامد قربانی فرماندار گناباد در نشست ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در گناباد، گفت: ستاد مردمی مقابله با کرونا در این شهرستان از هفته قبل تشکیل شده و مسائل مربوطه را به صورت تخصصی در حوزه‌های اجتماعی پیگیری می‌کند و اقشار گوناگون در قالب بسیجیان، کمپین دهه شصتی‌ها و امثال آن در این بخش همکاری گسترده در ضد عفونی معابر و تهیه ماسک دارند.

او ادامه داد: ۶۵ درصد صنوف گناباد به صورت داوطلبانه از سه روز قبل برای پیشگیری از شیوع کرونا واحد‌های کسب خود را تعطیل کردند.

فرماندار گناباد گفت: به رغم تاکیدات بسیار مبنی بر پرهیز از مسافرت، برخی این امر را جدی نگرفته و به این شهرستان سفر کرده‌اند و شاهد حضور آنان در معابر عمومی هستیم که با توجه به وضعیت بیماری کرونا مردم و مسافران باید از هرگونه تردد‌های بی مورد در معابر عمومی خودداری کنند.

قربانی افزود: چهار ایستگاه کنترل و پایش و تب سنجی که از چند روز قبل در مبادی ورودی گناباد فعال بودند پنجشنبه شب به کار خود پایان می‌دهند و ۲ ایستگاه در مبادی ورودی و خروجی شهرستان نظیر بهاباد و ایست و بازرسی شهید سالاری مستقر می‌گردند.

او تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از اسکان مسافران در بوستان‌ها و فضای سبز این شهرستان جلوگیری می‌شود و شهرداری‌ها باید از اقامت در این بخش‌ها جلوگیری کنند.

وی گفت: تازمان کاهش خطر ابتلا به کرونا از پذیرش مسافر در این شهرستان معذوریم و خدماتی در اماکن اقامتی به مسافران داده نمی‌شود لذا مسافران از سفر به این شهرستان بپرهیزند.

۲۰ بیمار مبتلا به کرونا و ۲۷ بیمار با علائم عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند.

۱۲ بیمار مبتلا به کرونا نیز پس از طی دوران درمان بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

تاکنون سه نفر از مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های گناباد و بجستان جان خود را از دست داده‌اند.

سه بخش با ۱۳۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای بستری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان علامه بهلول گنابادی در نظر گرفته شده است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
 
انتهای پیام//ف.س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.