سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاسخ به سوالات شما؛

آیا ترشحات حلق و بینی می‌تواند ناشی از عفونت ریه توسط کرونا باشد؟

سرفه با خلط‌های شدید می‌تواند ناشی از ویروس کرونا باشد.

مسعود ضیایی استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و نماینده علمی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: افرادی که دچار عفونت ریه می‌شوند، سرفه خلط دار می‌تواند یکی از علائم این عفونت باشد. اما ما معتقدیم که ویروس کرونا در ترشحات بینی می‌تواند بیشتر باشد و ترشحات آن به طور کامل آلوده است.

او درباره ترشحات بینی اظهار کرد: در بعضی موارد افراد دچار آبریزش زلال بینی می‌شوند که می‌تواند ناشی از سرماخوردگی و حساسیت باشد و به ویروس کرونا مربوط نیست؛ اما در صورت بروز سرفه‌های خلط دار شدید و افزایش ترشحات مخاط بینی می‌تواند یکی از عوامل ابتلا به ویروس کرونا باشند.

او در ادامه بیان کرد: افرادی که دچار این علائم هستند ضمن رعایت توصیه قرنطینه خانگی به شدت توصیه می‌شود از ماسک استفاده کنند تا مانع انتشار وسیع ترشحات ناشی از بینی و گلو باشد.

توصیه می‌شود این افراد از رها کردن آب دهان در محیط‌های عمومی به طور جدی پرهیز کنند، زیرا احتمال انتشار آلودگی از طریق این ترشحات وجود دارد.

افرادی که دارای علائم خلط شدید و ترشحات مخاط بینی هستند، هنگام حضور در سرویس‌های بهداشتی و فین کردن به اصول بهداشتی برای عدم انتشار این ترشحات توجه کنند و بعد از انجام این کار روشویی سرویس را حتماً ضدعفونی کنند.

در صورتی که گرفتگی بینی و گلو ناشی از حساسیت یا سرماخوردگی باشد می‌توانیدبا نوشیدن آب کافی، مخصوصا آب و مایعات گرم، به رقیق شدن و جریان ترشحات کمک کنید. آب می‌تواند با کمک به جاری شدن خلط، گرفتگی‌تان را برطرف نماید. انواع آبمیوه خانگی و سوپ رقیق برای رفع ترشحات مفیدند. چای بدون کافئین، دمنوش‌های گیاهی و شربت آبلیموی گرم نیز از دیگر راهکار‌های موثرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا ، حلق و بینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
مهری فلاحی
۲۳:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام. قبل کرونا بگیرم گاهی ترشح پشت حلق داشتم ولی بعد از کرونا گرفتن بیشتر دائم شده همش بیرون می ریزم ۳۸ روز از کرونا میگذره ۵۷ سالمه کی میتونم واکسن بزنم اگر دکتر گوش و حلق و بینی احتمالن آنتی برو تیک بده بدونم ضعیف میشه برای زدن واکسن. چه کنم. باتشکر
علی نوری
۲۰:۴۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام
ایا خلط گلو و ابریزش بینی نشانه کرونا هس من خیلی زیادم احساس خستگی و خاب الودگی دارم
م
۲۳:۳۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
احساس بوی بسیار بد داخل دهان وترش بودن آب دهان
دنا زیلایی پاتاوه مارگون لوداب میمند لما
۱۸:۱۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
در شهر پرند زون ۴ و ۵ و ۶ بااینکه توسط نرم افزار ماسک وزارت بهداشت آلوده هستند و فوتی هم دارند اما هیچ کس و هیچ نهاد نظامی یا غیر نظامی این محله ها را در شهر پرند فاز شش کیسون ضدعفونی نکرده است.و اصناف و نانوایی و سوپرمارکت ها هم اصلا رعایت نمی کنند.
مهدی
۰۴:۵۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.خط خونی نشانه کرونا