سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمب پنج واحد صنفی در کرمان به دلیل تهدید علیه بهداشت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از پلمب ۵ واحد صنفی به دلیل تهدبد علیه بهداشت خبرداد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان امروز در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به همراه معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ بسیج حقوقدانان و همچنین ۴ اکیپ ویژه متشکل از قضات دادسرای کرمان از تعدادی از بیمارستان ها؛ داروخانه ها؛ اغذیه فروشی ها؛ فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بزرگ و سایر صنوف در شهرکرمان بازید کردند.

سالاری در پایان این بازدید ۳ ساعته از اصناف مختلف در شهر کرمان گفت:در راستای حفظ حقوق عامه این بازدید‌ها با قوت و به صورت مستمر در ایام عید نوروز تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس از سطح جامعه ادامه خواهد داشت .

او افزود:در بازدید‌های امروز ۵ واحد صنفی اعم از اغذیه فروشی؛ مرکز عرضه مواد گوشتی و پروتینی و نانوایی ویک باب مغازه آرایشی بهداشتی به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه وهمچمنین فروش مواد ضدعفونی کننده غیراستاندارد پلمب شدند.

سالاری اظهار کرد:بررسی رعایت نکات بهداشتی؛ نظارت بر قیمت‌ها و همچنین بررسی مشکلات و کمبود‌ها خصوصا در بخش بهداشت و درمان از جمله اهداف این بازدید‌ها است.

دادستان کرمان گفت:از تلاش‌های شبانه روزی کادر درمانی استان کرمان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی؛ معاونان  ، پزشکان و پرستاران که به صورت جهادی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند تشکر و امیداوریم هرچه سریعتر شاهد بازگشت سلامتی به جامعه باشیم.

دادستان کرمان همچنین در بازدید سرزده از بخش‌های مختلف بیمارستان نیمه شعبان؛ تاکید کرد:به عنوان مدعی العموم دستور فوری مبنی بر رفع کمبود‌های مواد ضد عفونی و دستکش و ... در بیمارستان‌ها برای حفظ جان بیماران و پرسنل درمان صادر شده است.

سالاری بیان کرد:در این ایام که مردم بیش از گذشته به دنبال مواد ضدعفونی کننده می‌باشند بایستی با علم وآگاهی نسبت به خرید مواد شوینده و ضد عفونی کننده اقدام کنند به طور مثال مغازه‌ای در کرمان اسپری خوش بو کننده را بجای ضد عفونی کننده به فروش می‌رساند که دستور پلمب این واحد صادر گردید و عامل توزیع و فروش بازداشت شد.

او با هشدار به اینکه اصناف حق فروش کالا‌های غیر مرتبط که در صلاحیت فروش آن واحد صنفی نیست را ندارند؛ گفت:یک واحد صنفی ماهی فروشی بدلیل فروختن مواد ضد عفونی کننده غیرمجاز و غیراستاندارد پلمب شد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.