سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار منطقه ۱۵ تهران خبر داد؛

کاشت ۵ هزار و ۶۰۰ پیاز و گلدان لاله در منطقه ۱۵

محمدی گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ پیاز و گلدان لاله در نخستین بازه طرح استقبال از نوروز در بوستان و بزرگراه‌های منطقه ۱۵ کاشته شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ پیاز و گلدان لاله در نخستین بازه طرح استقبال از نوروز در بوستان و بزرگراه‌های منطقه ۱۵ کاشته شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح از اول اسفند آغاز شد، افزود: این لاله‌ها در رنگ‌های متنوع در ۱۳۲ بوستان و فضای سبز منطقه کاشته شد.

شهردار منطقه ۱۵ تهران به دیگر اقدامات گل کاری در طرح استقبال از بهار در منطقه اشاره کرد و گفت: اجرای بیش از ۹۰ فرش گل به مساحت ۲ هزار و ۲۴۰ متر مربع و نیز ۹ هزار مترمربع گل کاری در سطح منطقه با گل‌هایی از بنفشه، شب بو، سینه رر و سایر گل‌های فصلی در بزرگراه‌ها و فضا‌های سبز منطقه از جمله این اقدامات است.

به گفته وی، حاشیه بزرگراه‌های امام علی (ع)، امام رضا (ع)، آزادگان و بعثت با المان‌هایی از اسامی معصومین (ع)، یا علی (ع)، یا امام رضا (ع) و اشکال هندسی با فرش‌هایی از گل آراسته می‌شود.

محمدی اضافه کرد: آرایش گونه‌های گیاهی شامل هرس فرمی درختچه‌ها به اشکال سبد گل و حیوانات، اجرای سبد گل و کلبه با استفاده از شاخه‌های هرس شده و دورریز گیاهان دیگرو کاشت ۲۰ هزار و ۸۰۲ اصله نهال در نهضت درختکاری از دیگر اقدامات انجام شده اداره فضای سبز در طرح استقبال از نوروز ۹۹ است.

شهردار منطقه ۱۵ تهران گفت: هزار و ۱۷۱ سطل زباله، هزار و ۴۲۸ نیمکت، ۱۰۰ پایه چراغ، ۵ آبخوری، ۵۸ تابلو هشدار و برق، ۱۴ آلاچیق و ۳۴۲ متر طول نرده و حفاظ در بوستان و فضای سبز منطقه رنگ آمیزی شد.

محمدی به تمهیدات انجام شده در ایمن سازی وسایل بازی اشاره کرد و گفت: در این راستا ۲۹ وسیله بازی کودکان، ۴۱ وسیله بدنسازی بزرگسالان، ۱۸۶ پایه چراغ و ۵۱ تابلو برق ایمن سازی شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سیامک راسخ
۲۰:۲۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام بازارپرندگان خاوران حدود 100 نفر ازکسبه متاسفانه بدلیل تعطیلی برای جلوگیری ازویروس کرونا درامدشان قطع شده .این کسبه واقعا تمام امیدشان برای کسب درامدحلال قطع شده لطفا پیگیری نمایید.