سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاثیر شیوع کرونا بر اقتصاد جهان؛

شرکت‌های هواپیمایی در انگلیس تا اوایل ماه مه آینده ورشکست خواهند شد

شرکت‌های هواپیمایی در انگلیس هشدار دادند اگر دولت از آن‌ها حمایت مالی نکند تا اوایل ماه مه آینده ورشکست خواهند شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، شیوع ویروس کرونا باعث شده است شهرداری لندن از ارائه خدمات حمل و نقل عمومی در این شهر بکاهد و دولت انگلیس نیز ده‌ها پرواز را لغو کند و شرکت‌های هواپیمایی در انگلیس نیز هشدار دادند اگر دولت از آن‌ها حمایت مالی نکند تا اوایل ماه مه آینده ورشکست خواهند شد.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در تلاش برای مهار ویروس کرونا از شهروندان این کشور خواست به مدت یک ماه از سفر به خارج بپرهیزند.

این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی هشدار دادند توقف فعالیت آنان امکان دارد به ورشکستگی‌شان تا ماه مه آینده منجر شود. آنان برای آنکه موجودیتشان ادامه یابد خواستار حمایت‌های مالی دولت انگلیس شدند.

خبرنگار اسکای نیوز عربی در گزارشی از لندن گفت خیابان‌های لندن همواره در ساعت اوج شلوغی مملو از شهروندان بودند، اما امروز به دلیل ترس و هراس از ویروس کرونا تقریبا خالی هستند. شهردار لندن در حال بررسی کاستن از ارائه خدمات حمل و نقل عمومی است چرا که صادق خان، شهردار لندن از دولت به دلیل آنکه فقط به توصیه به شهروندان و نه ممنوع کردن فعالیت‌ها بسنده کرده، انتقاد کرده است چرا که دولت از تبعات اقتصادی هرگونه اقدامات قاطعانه‌ای می‌ترسد.

صادق خان گفت: «دولت یا باید جلوی حضور در اماکن عمومی را بگیرد که به معنای آن خواهد بود بخش‌های فعال این امکان را خواهند داشت که بیمه دریافت کنند یا آنکه دولت، گامی نجات بخش بردارد و از بخش‌های فعال حمایت مالی کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس در مجلس عوام انگلیس به انگلیسی‌ها توصیه کرد به مدت یک ماه به خارج سفر نکنند مگر آنکه خیلی ضرورت داشته باشد.

خبرنگار گفت توصیه به سفر نکردن پس از آن مطرح شد که شرکت‌های هواپیمایی انگلیس هشدار دادند اگر از آن‌ها حمایت‌های مالی اضطراری به ارزش هفت و نیم میلیارد پوند نشود تا اوایل ماه مه ورشکسته خواهند شد.

جان گرانت، کارشناس هواپیمایی گفت: «توقف پرواز‌ها بر همه جنبه‌های زندگی ما تأثیر خواهد گذاشت و هواپیمایی یک بخش اساسی در رشد اقتصادی است و اگر متوقف شود به معنای وخامت اوضاع اقتصادی خواهد بود.»

خبرنگار گفت شرکت‌های بیمه تأکید کرده اند هزینه‌های تعطیلی اجباری اماکن ورزشی و سینما‌ها و مغازه‌ها را در صورتی که دولت آن‌ها را تعطیل کند نخواهند پرداخت و این‌ها اماکنی هستند که در اصل هم با کاهش حضور مردم به دلیل ترس مردم از کرونا مواجه هستند.

سازمان مدیریت فرودگاه‌های انگلیس به نوبه خودش اعلام کرد همه فرودگاه‌ها را ظرف چند هفته آینده در صورتی که از طرف دولت حمایت مالی نشود تا بتواند به کارش ادامه دهد، تعطیل خواهد کرد.

خبرنگار در پایان گفت دولت انگلیس با گام‌هایی کُند و بدون آنکه قصد تعطیلی همه جانبه در انگلیس وجود داشته باشد، تصمیم گرفت از خدمات حمل و نقل عمومی در لندن بکاهد و ده‌ها پرواز را لغو کند که هزاران شغل را در این کشور تهدید می‌کند و همین، فشار‌های اقتصادی و مالی را بر دولت افزایش می‌دهد و آن را به سمت تزریق پول‌هایی برای نجات شرکت‌های تأثیرپذیر که با خطر ورشکستگی روبروس هستند، سوق داده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.