در پی شیوع ویروس کرونا و افت شدید بازار‌های جهانی سهام، ۲۰ میلیاردر جهان بیش از ۷۸ میلیارد دلار از ثروت خود را فقط در یک روز از دست دادند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری فوربز، به دنبال ادامه شیوع ویروس کرونا، روز پنجشنبه پس از افت شدید بازار‌های جهانی سهام، ۲۰ میلیاردر جهان بیش از ۷۸ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تاثیر خود را بر بازار بورس و سهام کشور‌های مختلف گذاشت. به گونه‌ای که شاخص صنعتی داو جونز شاهد بدترین سقوط خود از سال ۱۹۸۷ بود. این امر باعث شد ۲۰ میلیارد جهان فقط در روز پنجشنبه ۷۸ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست بدهند.

جف بیزوس، مدیر عامل شرکت آمازون که در حال حاضر ثروتمندترین شخص در جهان است در صدر این فهرست قرار دارد. او ۸ میلیارد دلار از ثروت خود را از دست داد و در حال حاضر با ۱۰۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار ثروت هنوز در راس فهرست میلیاردر‌های جهان است.

برنارد آرنو، کارآفرین و میلیاردر فرانسوی نیز ۷.۷ میلیارد دلار فقیر‌تر شد. مارک زاکربرگ، مالک فیس بوک ۵.۷ میلیارد دلار از ثروت خود را در روز پنجشنبه از دست داد.

شاخص بورس و اوراق بهادار آمریکا پس از آن دچار افت ناگهانی ۱۰ تا ۱۵ درصدی شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور دستور ممنوعیت سی روزه ورود از اروپا به آمریکا را به دلیل جلوگیری از اشاعه ویروس کرونا صادر کرد. این دستور که از امروز ۱۳ مارس به مرحله اجرا درآمده است، بازار بورس اروپا را با اُفت ارزش ۱۱ تا ۱۶.۶ درصدی مواجه کرده است.

نگرانی‌های گسترده در جهان از شیوع ویروس کرونا با تاثیرگذاری در اقتصاد جهانی باعث پایین آمدن شاخص بورس وال استریت آمریکا شده است. شاخص‌های داو جونز نیویورک، اس اند پی، سهام کل نیویورک و نیکی ۲۲۵ طی هفته گذشته روند رو به کاهش را تجربه کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروان
۱۴:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
هدف کرونا ، رساندن کنتور دنیا به صفر است ، جنگ جهانی اول و دوم ، هدف همین بود و انجام شد ، در دو جنگ خرابی و بازسازی ،
در این جنگ خرابی در کار نیست ، ولی حاصل اقتصادی آن بسیار بالاتر از دو جنگ اول و دوم خواهد بود ، کنتور به صفر برسد ،واکسن که پیدا میشود هیچ ، کرونا هم میرود پیش تب اسپانیایی
آخرین اخبار