سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۷ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد علیه کرونا غربالگری شد

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک ۵۷ درصد جمعیت این استان برای مقابله با ویروس کرونا غربالگری شده اند که امیدواریم ظرف سه روز آینده پوشش مراقبت استان به ۱۰۰ درصد برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد بانشی سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت : بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۳۲ مورد رسیده است.

او افزود: جواب آزمایش‌های افراد مشکوک به ویروس کرونا، با تأخیر ۲ تا سه روزه به استان اعلام می‌شود که همین امر سبب می‌شود افراد با حساسیت کمتری در محل‌های شلوغ و بازار‌ها رفت و آمد داشته باشند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: جواب ۱۰۰ نمونه ارسال شده هنوز به دست دانشگاه علوم پزشکی استان نرسیده است.

بانشی بیان کرد: ۱۰ پایگاه سلامت برای افراد کم بضاعت در حاشیه شهر یاسوج به منظور دسترسی بهتر آن‌ها به خدمات بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده که مبنا در این پایگاه‌ها گروه‌های آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است.

او ابراز داشت: همچنین ظرف سه روز گذشته تاکنون، ۳۰۰ قلیان سرا و چند هزار قلیان بنا به اهمیت موضوع و خطر انتشار بیماری‌های تنفسی در این استان جمع آوری شده است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ثبت نام مردم استان در سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا ضرورت دارد، زیرا که با نام نویسی افراد، غربالگری این ویروس در بهترین شکل ممکن و در کم‌ترین زمان انجام خواهد شد.

بانشی افزود: کهگیلویه و بویرحمدی‌ها با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده می‌توانند در سلامت استان، جامعه و شکست ویروس کرونا بسیار موثر باشد.

شیب صعودی این ویروس همچنان ادامه دارد و ظرف ۱۵ روز آینده شدت بیشتری خواهد گرفت.

تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، ۹۸۸ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند و ۵ هزار و ۳۸۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
انتهای پیام/غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.