بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد سالانه ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیمه شدگان را به موسسات طرف قرارداد خود پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامرضا کاظمی مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد مردم استان زیر پوشش خدمات درمانی این سازمان هستند گفت: این مرکز برای خدمات رسانی مطلوب به بیمه شدگان با ۷۹۰ موسسه مستقل و غیر مستقل درمانی در استان طرف قرارداد است.

غلامرضا کاظمی با بیان اینکه این سازمان سالانه مبلغی در حدود ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه درمان بیمه شده به موسسات درمانی طرف قرار داد در استان پرداخت می‌کند افزود: با پیگیری‌های مجدانه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور، بیمه سلامت استان در اسفندماه سال جاری مبلغ قابل توجهی از بدهی‌های خود به موسسات درمانی طرف قرار داد را پرداخت کرده است.

 کاظمی بیان کرد: از ابتدای اسفند ماه جاری مبلغی بالغ بر ۱۱۳ میلیارد و ۵۰۶ میلیون ریال بدهی این سازمان به موسسات دولتی دانشگاهی تا پایان آذر ماه پرداخت شد.

او با بیان اینکه باقیمانده بدهی جزیی مربوط به سال ۹۷ به این مراکز نیز به زودی پرداخت خواهد شد گفت: ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال مطالبات سال گذشته و امسال داروخانه‌های طرف قرار داد تا پایان آذرماه ۹۸ تقریبا به صورت کامل پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص بدهی به موسسات غیر دولتی هم افزود: ۲۴ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال شامل مطالبات آزمایشگاهها، مراکز تصویربرداری، فیزیوتراپی، پزشکان عمومی و متخصص پرداخت شده که با این مبلغ بدهی سال ۹۷ این سازمان به مراکز فوق به طور کامل تسویه و بدهی سال جاری نیز تا پایان آبان پرداخت شده است.

او با اشاره به طبقه بندی پرداختی‌های سازمان به سطح یک و سطح دو بیان کرد: در مجموع در سطح یک در اسفندماه جاری مبلغ ۱۵۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال از مطالبات موسسات طرف قرارداد با این سازمان پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: در سطح ۲ مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و روستا‌ها هم ۱۳۰ میلیارد ریال پرداخت شده که بدهی به موسسات تا پایان اسفند تسویه می‌شود.

 غلامرضا کاظمی افزود: سازمان بیمه سلامت در مجموع ۲۸۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال در اسفند ماه جاری برای خدمات دهی به بیمه شدگان به استان کمک کرده است.
او بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و برای کمک به مردم با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمان ارزیابی وسع برای افراد فاقد دفترچه که دارای شرایط هستند از یک ماه به ۲۴ ساعت کاهش یافت.

او گفت: بیماران مبتلا به کرونا از این قائده مستثنی هستند و به محض اثبات بیماری برای آن‌ها دفترچه صادر می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: در ایام نوروز هم کشیک‌های نوروزی این سازمان در ادارات، دفاتر پیشخوان و موسسات دولتی و درمانی در سطح استان فعال هستند.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.