سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عجایب جهان؛

کوهی که گِل داغ به سمتتان پرت می‌کند

تصاویر عجایب و شگفتی‌های جهان را در این خبر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، قرنطینه خانگی و تعطیلاتی که از شیوع ویروس کرونا در جهان رخ داده است، بهترین زمانی است که می‌توانید با استفاده از آن به دورترین و جذابترین نقاط جهان سفر کنید؛ البته سفر رفتن بی‌هزینه‌ نیست و باید در کنار هزینه‌ها، مسافتی طولانی را هم به آن اضافه کنید. اما ما در این گزارش قصد داریم مسافت‌ها را کوتاه کنیم و در کمترین زمان ممکن سفری به دورترین نقطه جان و کوه آتشفشان گل داشته باشیم.

کوهی که در لحظه مواد مذاب و گِل از دهانه‌های آن می‌جوشد و از شکاف‌های آن به روی زمین روان می‌شود. آتشفشان گِلی یکی از نقاط توریستی جمهوری آذربایجان است که هرساله مواد آهکی و مذاب آن روی زمین جمع شده و رفته رفته به کوهی آتش فشانی تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید


آتش فشانی گِلی هم جزئی از جاذبه‌های گردشگری است و هم به دلیل شرایط بد جوی و منتشر شدن گازهای سمی، محلی بسیار خطرناک برای انسان‌ها محسوب می‌شود. اما تماشای آن برای گردشگرانی که به جمهوری آذربایجان سفر می‌کنند، خالی از لطف نیست و تصاویری که تا امروز از این آتشفشان گِل منتشر شده، همه تلاش گردشگران و عکاسان کنجکاوی است که به این منطقه دیدنی و البته خطرناک سفر داشتند. 

گفتنی است؛ آتشفشان در لغت به معنی کوهی از مواد مذاب است که به سمت دهانه کوه پرتاب می‎شود، اما این کوه، علاوه بر پرتاب گدازه‌های آتشین، گلوله‌های داغ گِلی را به سمت دهانه پرتاب می‌‎کند، و یا مواد مذاب یا در اصطلاح علمی ماگمایی که از او خارج می‌شود، ترکیبی از مواد شیمایی، آهک، مواد سربی و ... است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.