سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا با شیوع ویروس کرونا نباید به حرم اهل بیت(علیهم السلام) برویم؟

کارشناسان رفتن به حرم اهل بیت(ع) در زمان شیوع ویروس کرونا را با توجه به احتمال انتقال آلودگی در تجمع منع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، برای برخی افراد سوالاتی درمورد چگونگی انجام اعمال مذهبی در این شرایط به وجود آمده است که آن‌ها را دچار سردرگمی کرده است. مردم باید توجه داشته باشند که دین اسلام با رعایت بهداشت و مراقبت از سلامتی خود هیچ مناقاتی ندارد و حتی مکرراً این موضوع توسط پیامبر(ص) و امامان معصوم توصیه شده است.

یکی از سوالاتی که برای مردم پیش آمده، این است که انجام زیارت در این روز‌هایی که تجمع برای افراد پر خطر است و می‌تواند آن‌ها را به ویروس کرونا مبتلا کند باید چگونه باشد. افراد باید به این سه نکته توجه داشته باشند:

اول این که ضرر رساندن به خود و دیگران در دین اسلام حرام است؛ بنابراین پیشگیری از ابتلا به این ویروس واجب است و اگر کسی به بیماری خطرناکی مبتلا شده است باید با انجام اصول بهداشتی و خودمراقبتی، از آلوده کردن دیگران به ویروس و ابتلا آن‌ها به بیماری جلوگیری کند.

نکته دوم اینکه مکان‌های عمومی به احتمال قوی آلوده به ویروس‌ها هستند و ممکن است فرد با حضور در این مکان‌ها آلوده شود؛ بنابراین رفتن به این مکان‌ها تنها با رعایت اصول بهداشتی و به همراه داشتن ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده جایز است.

سومین نکته این است که افراد می‌توانند زیارت را از راه دور انجام داده و به ثواب زیارت هم برسند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.