سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی و دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در مهاباد

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد گفت: فیشینگ کار حرفه‌ای با طراحی نرم افزار‌های مخرب و با عناوین افزایش فالور ایسنتاگرام شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ تجاری فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به منظور شکایت چندین نفر از شهروندان مهابادی مبنی بر برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از یکسری عملیات سایبری وفنی موفق به شناسایی متهم و دستگیری آن در سطح شهرستان شد، افزود: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد متهم با طراحی نرم افزار‌های مخرب با عناوین افزایش فالور اینستاگرام، فروش صفحات اینستاکرامی پرمخاطب و طراحی درگاه‌های بانکی جعلی آن‌ها را در شبکه اجتماعی مختلف تبلیغ ومنتشرمی کرد.

تجاری اضافه کرد: مالباختگان نیز با خرید چنین نرم افزار‌هایی به درگاه جعلی (فیشینگ) دلالت که در هنگام واریز مبلغ ناچیز اطلاعات حساب بانکی آن‌ها در اختیار مجرمین قرار گرفته و با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف انجام تراکنش‌های بانکی اقدام به برداشت و خرید شارژ اینترنتی نموده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد اظهار داشت: متهم شارژ‌ها را به مردم با نصف قیمت به فروش رسانده است ومجموعا ۵۰۰ میلون ریال از ۱۰۰ کارت به این روش برداشت شده و متهم به همراه پرونده به دادسرا معرفی و قرار قانونی لازم صادر شد.

او به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز به این طریق بیشتر شده است حتما به بانک‌های صادر کننده کارت مراجعه و نسبت به دریافت رمز یکبار مصرف اقدام کنند.

انتهای پیام / س خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.