سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستای تحقق طرح در خانه بمانیم؛

جشنواره مجازی با رویکرد میراث فرهنگی گلستان برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: با هدف غنی سازی اوقات فراغت گلستانی ها در ایام عید نوروز جشنواره مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  و به نقل از میراث فرهنگی گلستان، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: طرحی را با اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان در راستای اجرای جشنواره در فضای مجازی برای گروه‌های مختلف سنی اعم از آقایان و بانوان در نوروز ۹۹ پیش‌بینی کرده‌ایم.

او افزود: این جشنواره فضای مجازی شامل بخش‌های صنایع‌دستی، نقاشی، سفره هفت‌سین، قصه‌گویی و نوروزخوانی باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در نوروز ۹۹ خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اضافه کرد: برای گذران دوران فراغت و به‌منظور تحقق طرح در خانه بمانیم، مسابقه مجازی با محور‌های خاطره‌نویسی از سفر‌های گذشته به استان، معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، عکس با جاذبه‌های گردشگری استان و جمله‌های امیدبخش در خصوص گذران شرایط موجود طراحی‌شده است.

او بیان کرد: در این طرح با اهدای جوایز ویژه شامل صنایع‌دستی نفیس استان، اقامت در بهترین بوم‌گردی‌های استان پس از گذر از دوره بیماری به‌منظور تشویق در خانه ماندن و موکول سفر‌ها به پس از شکست کرونا برنامه‌ریزی‌شده است.

تجری افزود: با توجه به شیوع کرونا، کمیته گردشگری و فضا‌های مجازی ستاد ملی مدیریت کرونا تشکیل‌شده که ریاست این کمیته بر عهده وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که در نوروز ۹۹ وظایف این کمیته از سوی ستاد خدمات سفر دنبال می‌شود.

او با اشاره به این‌که بخشی از ظرفیت ورزشی و تأسیسات گردشگری از اقدامات ستاد مقابله با ویروس کرونا پشتیبانی می‌کند، گفت: یکی از هتل‌های استان گلستان و همچنین یک سالن ورزشی در قالب کمیته پیشگیری از شیوع کرونا ویروس و برای گذراندن دوره نقاهت بیماران و به‌عنوان پشتیبان در نظر گرفته شده که می‌تواند کمک مناسبی به بخش بهداشت و درمان استان باشد.
 
انتهای پیام/ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.