سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: افرادی که در مرمت بنا‌های تاریخی مشارکت کنند از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،   احمد تجری، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در جمع خبرنگاران گفت: طبق بند "د" تبصره ۱۰ قانون بودجه امسال، همه وجوه و هزینه‌هایی که اشخاص حقیقی و حقوقی برای ساخت، تکمیل، تجهیز فضاها، حفاظت، مرمت و نگهداری از بنا‌های تاریخی، فرهنگی، مساجد و حوزه‌های علمیه، هزینه می‌کنند، با تأییدیه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اعلام به اداره‌کل امور مالیاتی، به عنوان هزینه‌های قابل‌قبول مالیاتی تلقی می‌شود.


احمد تجری، افزود: بر اساس این قانون مؤدیان مالیاتی به‌ویژه شرکت‌های صنعتی استان گلستان می‌توانند به‌جای پرداخت مالیات، بنا‌های تاریخی را مرمت و تجهیز کنند.


به گفته تجری، مؤدیان مالیاتی می‌توانند برای تملک بنا‌های تاریخی استان اقدام و با بهره‌مندی از این قانون به‌عنوان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از آن مکان بهره‌برداری کنند.


او ادامه داد: استفاده از این قانون فرصت مناسبی برای ساماندهی و مرمت بنا‌های تاریخی استان در بافت‌های تاریخی ارزشمند شهر‌های گرگان و گمیشان و همچنین روستا‌های دارای بافت تاریخی با ارزش مانند شاهکوه و زیارت در شهرستان گرگان، ساسنگ در مینودشت و فارسیان در آزادشهر است.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار