سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امحاء سموم منسوخ شده در جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: پرونده سموم کلره و فسفره پس از حدود ۵۰ سال با حمایت استانداری و دستگاه‌های امنیتی سرانجام بسته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: حدود ۵ و نیم تن سم کشاورزی منسوخ شده از نوع فسفره و کلره در جنوب کرمان امحاء شد.

او افزود: این سموم از نوع کلره و فسفره و منسوخ شده و از رده خارج می‌باشند که از حدود ۵۰ سال قبل در انباری در سازمان دپو شده بودند.

برخوری تصریح کرد: پرونده این سموم پس از حدود ۵۰سال با حمایت استاندار‌ی و دستگاه‌های امنیتی و پیگیری جدی این سازمان سرانجام بسته شد واین سموم از منطقه حمل و امحاء شد.

محسن افروز مسئول دفترمحیط زیست و سلامت غذا سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان اظهار داشت: مصرف سموم کلره به دلیل ماندگاری بالای آن‌ها در خاک و محصولات کشاورزی، سرطان زا بودن و مسائل زیست محیطی و بهداشت محیط، بیش از چند دهه است که ممنوع اعلام شده و این سموم جزء پسماند ویژه و خطرناک محسوب شده که برای امحاء باید مجوز‌های لازم از مراجع ذیصلاح اخذ و با درنظر گرفتن شرایط خاص امحاء شوند.

او افزود: این سموم که تا چند سال قبل می‌بایست جهت امحاء به یکی از کشور‌های اروپایی حمل شوند، پس از ورود تکنولوژی آن به ایران به یک شرکت داخلی که مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست کشور می‌باشد پس از بسته بندی و پلمب محموله، تحویل این شرکت داده و عملیات امحاء با تلاش این شرکت انجام شد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.