مدیر توسعه بازرگانی جنوب استان از کم شدن میزان عرضه محصول پیاز جنوب کرمان به سایر نقاط کشور خبر داد.

فریدون افشارمنش مدیرتوسعه بازرگانی جنوب استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: درمنطقه جیرفت دو نوع برداشت پیاز داریم، به نام پیاز آنیونست یا غده‌ای و نوع دیگر نشایی است.

او با اشاره به اینکه از دوشنبه گذشته در میدان تره بار شهر جیرفت پیاز به کیلویی ۸هزار تومان هم رسید، افزود: امسال به دلیل زود برداشت کردن پیاز غده ای، بین برداشت پیاز غده‌ای ونشایی وقفه‌ی قابل توجه‌ای داشتیم که خداروشکر این مشکل برطرف و اخیرا با حجم بسبار بالایی برداشت آغاز شده است وامید براین است با عرضه این نوع پیاز در بازار، قیمت افزایش پیاز کاسته شود.

افشارمنش عنوان کرد: امسال سازمان صمت جنوب استان، تعرفه گمرکی صادرات پیاز را به کیلویی ۱۰هزار تومان رسانده که همین امر باعث جلوگیری از صادرات پیاز و باعث دل سردی کشاورزان شده است.

او به دلیل افزایش قیمت اشاره کرد و بیان کرد: در پی فراخوان داده شده از رفت وآمد کمتر به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس، حمل و نقل برای خرید وعرضه محصول به بازار‌های سراسر کشور، ریزش شدیدی داشته است.

مدیر توسعه بازرگانی جنوب استان با ابزار امیدواری افزود: قیمت امروز فروش پیاز در میدان تره بار شهرستان جیرفت بین ۳تا ٥ هزار تومان متغیر بوده است که امید داریم با این کاهش قیمت لطمه اقتصادی به کشاورزانمان وارد نشود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.