سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اضافه شدن ۵ مرکز ۱۶ ساعته به مراکز فعال بهداشتی درمانی تربت حیدریه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: افزایش خدمات بهداشتی و درمانی در دستور کار قرار گرفته و ۵ مرکز ۱۶ ساعته به مراکز فعال بهداشتی و درمانی این دانشگاه اضافه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، الهام بهره‌مند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه همزمان با سراسر کشور قرارگاه دانشگاهی پیشگیری از کرونا تشکیل شد و در جهت هماهنگی‌های درون بخشی بین ارگان‌ها و دستگاه‌های شهرستان نیز ستاد پیشگیری از کرونا با محوریت ریاست دانشگاه، فرماندار و اعضای شورای تامین راه اندازی شده اند و جلسات بصورت مداوم درحال برگزاری می باشد.

او ادامه داد: جلساتی با بعضی ارگان‌ها و ادارات مثل اتاق اصناف که نیاز به دریافت آموزش‌های ویژه‌ای مثل اطلاع از راه های انتقال و چگونگی جلوگیری از شیوع بیماری متناسب با صنف خود داشتند، برگزار شد و به همین منظور مراکز نگهداری کودکان و سالمندان تحت پوشش بهزیستی نیز خدمات آموزشی ویژه‌ای دریافت کردند.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در ستاد دانشگاهی پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: گندزدایی و ضدعفونی خودرو‌های حمل و نقل عمومی با محوریت شهرداری به صورت روزانه، ضدعفونی مساجد و اماکن متبرکه، بازرسی از ۶۰۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط و نیز توزیع ۴۰ هزار تراکت و ۴۰ هزار پمفلت از طریق خانه‌های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت و آموزش چهره به چهره به مردم از طریق سفیران سلامت در سطح سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه بخشی از اقدامات در جهت جلوگیری از شیوع بیماری است.

بهره‌مند افزود: افزایش خدمات بهداشتی و درمانی در دستور کار قرار گرفته و ۵ مرکز ۱۶ ساعته به مراکز فعال بهداشتی و درمانی این دانشگاه اضافه شده است.
 
او ادامه داد: مرکز غربالگری بیماری‌های واگیر جوادالائمه تربت حیدریه برای مراجعه سرپایی افرادی که علائم تنفسی دارند فعال شده و این افراد طبق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت درمان‌های ضد کرونا دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه  با تاکید بر اینکه مردم اطلاعات درست را از سامانه‌های وزارت بهداشت و سایت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در یافت کنند، گفت: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و در خانه که امن‌ترین جا است بمانند و از سفر‌های درون شهری و برون شهری به شدت پرهیز کنند.
 
انتهای پیام//ا.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.