سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقابله با ترس از ویروس کرونا درکودکان

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: تمرینات آرام سازی مهم‌ترین روش برای کاهش اضطراب کودک برای مقابله با ویروس کرونا است.

فاطمه السادات شهیدی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: بزرگسالان با شنیدن مکرراخبار نگران کننده درباره کرونا کودکان را هم نگران و مضطرب می‌کنند، ولی کودکان ممکن است نتوانند درمورد بحران و شرایط صحبت کنند.

او افزود: مقداری ترس و نگرانی بر اثر شنیدن اخبار ناخوشایند در کودکان طبیعی بوده و خطری روان کودک را تهدید نمی‌کند.

شهیدی اظهار داشت: به طور کلی والدین باید شرایط مناسبی را برای آن‌ها فراهم کرده و انتظارات خود را در خصوص انجام تکالیف از فرزندان خود پایین آورند.

فاطمه السادات شهیدی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی بیان کرد: وجود حالت تهوع، استفراغ، گریه، بی قراری و پرخاشگری، کم یا زیاد شدن اشتها و مشکل درخواب کمی طبیعی است، اما در صورت ادامه این موارد با مراجعه به پزشک مساله را حل کنید.

فاطمه السادات شهیدی، گفت: والدین باید در درس و امتحانات به کودک کمک کنند و در صورت اضطراب بیش از حد کنترل آن را به فرزندانشان آموزش دهند.

کارشناس ارشد روانشناس بالینی ادامه داد: تمرین‌های آرام سازی کودکان شامل نقاشی، قصه گویی و بازی کردن است.

وی اظهار داشت: می‌توان از کودک خواست با نقاشی ترس خود را به تصویر بکشد و با قصه گفتن ترس خود را به صورت داستان بیان کند.

اوادامه داد: بازی داستان نویسی هم باکودک کارشود  که با یک کاغذ وقلم یک یا دوخط از داستانی را والدین شروع کنند و کودک داستان را کامل کند که این روش ها به آرم کردن کودک کمک شایانی خواهد کرد.

او اضافه کرد: والدین با کودکان ورزش کنند در حضور کودکان اخبار را دنبال نکنند و نظمی در خواب و بازی و تکلیف کودک باشد و دراین موقعیت بحرانی برنامه‌ای هدفداربرای کودک جهت نظم دادن به کارهایش بنویسند.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.