سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح کنترل و پایش مبادی ورودی و خروجی تربت‌حیدریه

معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه گفت: به منظور اقدامات پیشگیرانه و با هدف مقابله با کرونا ویروس، نیرو‌های تب سنج در مبادی ورودی و خروجی این شهر مستقر می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رستمی شنبه معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه گفت در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس گفت: نیرو‌های نظامی و انتظامی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از سمت مشهد مشهد در مقابل دانشگاه دولتی، از سمت گناباد در بخش شادمهر و نیز ورودی خواف از سمت میدان آزادگان از فردا یکشنبه ۲۵ اسفندماه مستقر می‌شوند.

او ادامه داد: این نیرو‌ها علاوه بر تب سنجی افرادی که قصد ورود به تربت‌حیدریه را دارند، موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا را به مراکز درمانی و محل قرنطینه معرفی می‌کنند.

فرماندار تربت حیدریه گفت: تمام مصوبات جلسه ستاد پیشگیری از کرونا همانند جلسه شورای تامین شهرستان لازم الاجراست و هیچ گونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست.

رستمی با بیان اینکه مردم باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و بهترین راهکار برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، ماندن در خانه است افزود: اولویت گندزدایی و ضدعفونی با شناسایی مناطق آلوده انجام می‌شود و به همین منظور از امشب ۱۲ گروه از نیروی مقاومت بسیج اقدام به ضدعفونی کردن محلات هدف نموده اند.
 
او تصریح کرد: تربت‌حیدریه از حیث اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات اتخاذشده جهت مقابله با ویروس کرونا از جمله شهرستان‌های پیشرو در استان است و آمار مبتلایان به کرونا در این منطقه، موید این مطلب مهم و اساسی است.

معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه گفت: اتخاذ هرگونه تصمیم در شهرستان از جمله قرنطینه کردن، منوط به کسب اجازه از مقامات بالاتر است.

رستمی با اشاره به لغو مرخصی کلیه مدیران شهرستات تا اطلاع ثانوی افزود: دوبخش از بیمارستان نهم دی برای پوشش بیشتر مبتلایان به کرونا تخلیه خواهد شد و بیمارستان رازی برای پشتیبانی بیمارستان نهم دی و پوشش بیماران عادی آن تعیین شده است.

او ادامه داد: توانسته‌ایم با کمک صمت و اصناف یک واحد تولید سرکه را در شهرستان با تولید روزانه چهارهزار لیتر در روز موادضدعفونی و گندزدا را راه‌اندازی کنیم و تولید ۱۲ هزار ماسک در شبانه روز با کمک مردم که به ۲۲ هزار در روز خواهد رسید.

معاون استاندار و فرماندار تربت‌حیدریه  از محدودیت تزریق امکانات از استان به شهرستان خبرداد و گفت: کمبود ماسک n۹۵ در بخش درمانی داریم و درصورت تامین امکانات از استان به بخش درمانی ارائه خواهد شد.

رستمی گفت: امیدواریم که تا یک ماه آینده ۲۰۰ تخت از بیمارستان امام حسین (ع) راه اندازی شود.
 
انتهای پیام//ا.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.