سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز دادرسی تمام الکترونیک در دادگستری استان قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین از آغاز طرح دادرسی تمام الکترونیک در سه شعبه منتخب از محاکم خانواده و حقوقی و همچنین دو شعبه شورای حل اختلاف خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام نوراله قدرتی رئیس کل دادگستری استان با اشاره به آغاز طرح دادرسی الکترونیک در استان، گفت: ابتدا ۳ شعبه منتخب از محاکم خانواده و حقوقی قزوین و همچنین ۲ شعبه شورای حل اختلاف دادرسی تمام الکترونیک را به طور محدود اجرا خواهند کرد و این بخش از کار به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که ضمن تسریع در امور هیچ خللی در حقوق اصحاب دعاوی و امور شعب ایجاد نشود.

حجت الاسلام قدرتی افزود: روزآمدی، تسریع در دادرسی، شفافیت در اتخاذ تصمیمات قضایی، کاهش هزینه‌های اقتصادی، ماندگاری بیشتر و مطمئن‌تر داده‌ها و دسترسی بیشتر اصحاب دعاوی به اطلاعات پرونده از مزایای دادرسی تمام الکترونیک است.

او اضافه کرد: در این شیوه از دادرسی، فیزیک پرونده و کاغذ حذف و تمام اوراق و اسناد و صورتجلسات قضایی در فضای سیستم مدیریت پرونده (CMS) ثبت و ضبط می‌شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: تغییر جهت شیوه‌های دادرسی به سمت دادرسی الکترونیک و عدالت سایبری امری اجتناب ناپذیر است بنابراین باید هر چه زودتر بستر‌های سخت افزاری و نرم افزاری را برای این موضوع فراهم شود.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه شرایط را برای توسعه دادرسی الکترونیک و بهره گیری از علوم نوین سایبری در خدمت قضاوت را مهیا دانست و گفت: در مراحل بعد عناوین خواسته و شعب بیشتری تحت این شیوه به دادرسی خواهند پرداخت تا به هدف دادرسی تمام الکترونیک در تمام حوزه‌ها و شعب قضایی استان دست یابیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.