کاهش جمعیت کیفری تاکستان

دادستان تاکستان از کاهش ۶ درصدی جمعیت کیفری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حسین رجبی دادستان تاکستان گفت: با تلاش مستمر کارکنان قضائی و اداری، جمعیت کیفری این شهرستان از ابتدای امسال تا کنون ۶ درصد کاهش یافته است.

رجبی افزود: کاهش جمعیت کیفری، کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها، تکریم و تجلیل ارباب رجوع، پیشگیری از وقوع جرم، احیای حقوق عامه و برخورد با جرائم خشن از جمله موضوعاتی است که در دادستان تاکستان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

او اضافه کرد: پیش‌تر ۲۵ تا ۳۰ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی بود و از آنجا که این نوع ابلاغ یکی از مواردی است که سبب کاهش اطاله دادرسی می‌شود، در حال حاضر میزان ارسال ابلاغ الکترونیکی در شهرستان به ۹۰ درصد رسیده است.

این مقام قضائی شهرستان، با اشاره به سایر طرح‌ها در حوزه پیشگیری از وقوع گفت: این طرح‌ها شامل برنامه‌های آموزشی در ۱۴ مسجد و ۱۵ مدرسه با همکاری مجموعه ناجا به منظور کاهش وقوع جرم اجرا شده است که امیدواریم با این اقدامات صورت گرفته تا پایان امسال شاهد کاهش شدید این گونه جرائم باشیم.

او، ضمن اشاره به تشکیل شورای حل اختلاف شهرستان گفت: ۳۰۰ فقره پرونده به شورای حل اختلاف وارد شده است که به تمامی این پرونده‌ها رسیدگی شده و رضایت مردم در این زمینه وضعیت مطلوبی داشته است.

رجبی درباره پیشگیری از جرائم انتخاباتی یازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برنامه‌های بسیاری در این حوزه تدوین شده است و سعی شده آسیب‌های دوره قبل شناسایی شود و برای دوره پیش رو تبدیل به یک فرصت شده است.

این مقام قضایی شهرستان با بیان این مطلب که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یک اصل اساسی وجود دارد، افزود: مهم‌ترین مسئله در این زمینه تشویق و ترغیب مردم برای حضور حداکثری صحنه انتخابات است و ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا شهروندان در این امر مهم کشور حضوری پرشور داشته باشند.

دادستان تاکستان در خصوص تخلفات انتخاباتی اظهار کرد: در برابر تخلفات انتخاباتی قاطعانه برخوررد خواهیم کرد و در این زمینه اقدامات پیشگیرانه اولویت اول ماست و همچنین رسانه‌ها در این حوزه نقش بسزایی دارد و می‌تواند کمک حال دستگاه قضا باشد.

حسین رجبی خاطر نشان کرد: تاکستان اولین شهرستانی است که سامانه پیامکی ارتباط مستقیم با دادستان به شماره ۰۹۳۳۱۰۰۷۳۴۳ را راه اندازی کرده و در مدت دو ماه ۱۹۰ پیامک از سوی شهروندان دریافت کرده که به تمامی آن‌ها رسیدگی شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار