رنجبر با بیان اینکه فضای مجازی میتواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی واجتماعی باشد، تصریح کرد: در مدارس ومراکز مجازی به حدود ۶۰۰ دانش آموزان با نیازهای ویژه شهرستانها ومناطق تابعه استان آموزشهای یک دقیقهای سلامت ارائه میشود.
او در ادامه گفت: تا کنون حدود ۴۰ ساعت کلیپ، فیلم وبرنامه آموزشی به منظور تقویت وافزایش ظرفیتهای تربیت بدنی و مهارتهای حرکتی، سلامت جسم و روان دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس مجازی و کانالهای ارتباطی با دانش آموزان ارائه شده است.
رنجبربا بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیتهای منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه میشود.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان تصریح کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد میگیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه ومؤثری داشته باشد وبه سازگاری بهتر وخودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.
او در ادامه با بیان اینکه سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزههای مختلفی از جمله فعالیتهای زیستی و بدنی به ویژه فعالیتهای ورزشی تاکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دورههای تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد توجه میباشد چرا که در پرتو آن بخشی از زمینههای لازم جهت ایجاد و برقراری سلامت جسمانی دانش آموزان که از هدفهای هر نظام آموزشی میباشد فراهم میگردد.
انتهای پیام/ع