سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار ویژه خرمشهر؛

باید فرهنگ شهادت و ایثار توسعه پیدا کند

فرماندار ویژه خرمشهرگفت:از آنجایی که شهدا از جان خود گذشتند تا ما امروز در آرامش زندگی کنیم ،می بایست فرهنگ شهادت و ایثار توسعه پیدا کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر درنشست ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رسالت خطیر مسئولین است.

او افزود: از آنجاییکه شهدا از جان خود گذشتند تا ما امروز در آرامش و امنیت زندگی کنیم حق زیادی بر گردن ما دارند،می بایست فرهنگ شهادت و ایثار توسعه پیدا کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر تصریح کرد: درجهت تحقق اهداف معنوی و ارزشی جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه نورانی شهدا گام بر میداریم.

حیدری بر تعامل وهمکاری بین مسئولین برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و گفت: باید با تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جهت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

او ادامه داد: امنیت ، اقتدار و صلابت نظام و کشور مرهون خون شهدا است، تنها سلاح کارساز در مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ نسل جوان ، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه پر افتخار شهدا است.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان این که نسل امروز نیاز دارد تا با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود، افزود: باید برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت گیرد تا این فرهنگ غنی و ناب به جوانان و نوجوانان انتقال یابد.

حیدری افزود: فرهنگ شهادت در کشور ما با فرهنگ عاشورا پیوند خورده و این پیوند ناگسستنی احیاگر نهضت های آزادی بخش در جهان اسلام بوده است.

او گفت: در بطن انقلاب ما روحیه شهادت و شهادت طلبی وجود دارد لذا پاسداشت وحفاظت از این فرهنگ به نوعی صیانت از فرهنگ عاشورایی با پیشنیه تاریخی وطولانی است.

فرماندار ویژه خرمشهر ادامه داد: کاری که بر عهده و رسالت ماست انتقال پیام فرهنگ شهادت و ایثار است،   هرچقدر بتوانیم این جامعه تاثیر پذیر را با فرهنگ ایثارآفرین پیوند دهیم، موفق شده ایم.

حیدری با بیان اینکه در در شهرستان خرمشهر بستر های این کار فراهم است افزود: شهرستان خرمشهراین افتخار را دارد که سرزمین شهادت نامگذاری شده است، وجب به وجب این خاک معطر به خون مطهر شهداست.

او با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب گفت:در این راستا همه مسئولان وظیفه‌ی سنگینی بر دوش دارند و باید برای عملی کردن موضوعات این بیانیه بیش از پیش تلاش کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهرافزود: به تعبیر مقام مظعم رهبری همه کشورهای غیر اسلامی و مسیحی عواملی برای حفظ هویت اجتماعی ، سیاسی و مذهبی خود دارند تا همبستگی ملی خود را حفظ کنند و در ایران اسلامی آن عامل، فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.