سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابلاغ طرح تفصیلی ناحیه منفصل شهری ناصرآباد

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین از تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی و ضوابط و مقررات ساخت و ساز ناحیه منفصل شهری ناصرآباد خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حمید ضیائی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: طرح تفصیلی ناحیه منفصل شهری ناصرآباد و ضوابط و مقررات مرتبط با آن طی جلسه کمیسیون ماده پنج شهر قزوین در اردیبهشت ماه سال ۹۶ مطرح و  تصویب شد و با توجه به لزوم اصلاحات در این طرح در نهایت در اسفند ماه امسال آلبوم نقشه‌ها و دفترچه ضوابط و مقررات مرتبط با آن از طریق استانداری به شهرداری ابلاغ شده است.

ضیائی ادامه داد: پس از طی روال اداری توسط معاونت شهرسازی و معماری برای طرح‌های مربوطه، اکنون این طرح به شهرداری منطقه یک قزوین برای اجرا ابلاغ شده است.

او گفت: به منظور حل مسائل و مشکلات موجود در ناحیه منفصل شهری ناصرآباد در ارتباط با وضع موجود و طرح هادی مصوب روستایی آن‌ها و همچنین به منظور توانمندسازی این ناحیه، شهرداری قزوین با مهندسان مشاور برای تهیه طرح تفصیلی و با شرح خدمات ویژه برای این ناحیه قراردادی انعقاد کرده است.

ضیائی افزود: ناحیه منفصل شهری ناصرآباد در فاصله ۶ کیلومتری شهر قزوین و در محل تقاطع آزاد راه قزوین – رشت و آزاد راه قزوین – زنجان واقع شده و از شرق با شهر قزوین، از جنوب با شهرک فرهنگیان، از جنوب غرب با شهر محمود آباد نمونه و از شمال شرق با روستای همت آباد همجوار است.

او اضافه کرد: مطالعات صورت گرفته در طرح‌های بالادست از جمله در طرح مجموعه شهری قزوین ناحیه منفصل شهری ناصرآباد دارای نقش و عملکرد کشاورزی و خدماتی است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: در این طرح سیاست توسعه فضایی برای این ناحیه رشد و توسعه فضایی و در طرح جامع شهر قزوین مصوب ۹۴ هم به عنوان ناحیه منفصل شهری تعیین شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هدف از تهیه طرح تفصیلی در این ناحیه کنترل محدوده و همچنین ساخت و ساز‌های صورت گرفته در آن و در زمینه حفظ اراضی کشاورزی اطراف، کاهش مسائل و مشکلات موجود در این ناحیه است.

او ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به امکانات و توانمندی‌های موجود، در جهت حفظ و نگهداشت جمعیت ناحیه و افزایش توان سرویس دهی و خدمات رسانی به آن و برنامه ریزی‌های مؤثر برای رسیدن به توسعه پایدار این طرح انجام شده است.

سرپرست معاونت شهرسازی شهرداری قزوین گفت: با توجه به برداشت‌های صورت گرفته از وضع موجود ناحیه منفصل شهری ناصرآباد و طراحی انجام شده شامل پیش بینی جمعیت، برآورد سطوح خدماتی، جهات توسعه و ساختارپذیری شبکه، طرح تفصیلی این ناحیه در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرارگرفت.

این مسئول ادامه داد: همچنین مهمترین مشکلات و مسائل آن همانند مشکلات مرتبط با گذربندی و عرض معابر، عدم ارتباط مناسب عملکرد‌های موجود و شبکه‌های دسترسی و جمع آوری آب‌های سطحی، کمبود‌های موجود در نسبت با تأمین خدمات عمومی و سایر مسائل و مشکلات و امکانات و محدودیت‌های وضع موجود ناحیه مدنظر قرار گرفته و برای ارائه راه حل مناسب اقدام شده است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.