سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار مرکزی خبرداد؛

کنترل ممنوعیت پذیرش مهمانان نوروزی در استان مرکزی

استاندار مرکزی گفت: تیم‌های نظارتی، ممنوعیت پذیرش مهمانان نوروزی را در جاده‌های استان مرکزی کنترل می‌کنند.

  سید علی آقازاده استاندار مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به ممنوعیت پذیرش مهمانان نوروزی در استان مرکزی گفت: تیم‌های نظارتی از هفته آینده با حضوردر جاده‌های استان مرکزی تردد خودرو‌های غیر بومی را کنترل می‌کنند.

آقازاده با بیان اینکه این اقدام برای حفظ سلامتی مردم و کنترل شیوع ویروس کرونا انجام می‌شود از مردم استان خواست از حضور در اجتماعات، دید و بازدید‌های نوروزی و سفر به مناطق مختلف کشور به طور جدی پرهیز کنند.

او با بیان اینکه شرایط در۲شهرستان دلیجان وساوه بهتر شده و با تغییرات مدیریتی، شوک مناسبی به بدنه بهداشت و درمان این شهرستان‌ها وارد شده است از مردم استان خواست از حضور در اجتماعات، دید و بازدید‌های نوروزی و سفر به مناطق مختلف کشور به طور جدی پرهیز کنند.

استاندار همچنین با اشاره به اقدامات قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی بیان کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف روند شیوع این ویروس به ویژه در شهر‌های دلیجان، ساوه و اراک پایدار شده است، اما ۳ هفته بسیار سنگین را باید با تعامل مردم و مسئولان مدیریت کنیم.

او با اشاره به کمبود تجهیزات و امکانات بیمارستانی در استان مرکزی تصریح کرد: به طور کلی وضعیت استان از نظر استاندارد تخت‌های بیمارستانی بسیار پایین است و استان مرکزی در رتبه سی ام کشور قرار دارد، اما با تمهیدات انجام شده خوشبختانه تا کنون در پذیرش و بستری بیماران کرونایی با مشکل کمبود تخت مواجه نشدیم.

آقازاده به کمبود اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده هم اشاره کرد و گفت: کمبود ماسک در همه استان‌های کشور با توجه به تقاضای بیش از حد معمول وجود دارد، اما در بخش کمبود الکل و مواد ضدعفونی کننده باید مدیریت توزیع مناسب‌تر و نظارت‌های بیشتری انجام شود.

او همچنین از اطلاع رسانی گسترده و آگاهی بخشی مناسب صداوسیما و شبکه آفتاب و سایر خبرگزاری‌های استان برای کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.