سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه کرونا را از بازار به خانه نبریم ؟ + فیلم

کرونا این روز‌ها مصرف میوه و سبزیجات را افزایش داده است اما برای اینکه این ویروس را با میوه‌ها وارد خانه‌ها نبریم چه اقداماتی باید انجام داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بالا گرفتن تب کرونا و توصیه پزشکان برای تقویت سیستم ایمنی بدن موج گسترده‌ای از مصرف میوه و سبزیجاتی که ویتامین C دارند در بین مردم به راه افتاده است.

مردم برای در امان ماندن از کرونا عمدتا با دستکش و ماسک در بازار‌های میوه و تره بار حاضر می‌شوند و فروشندگان نیز با اسپری دائم فضای داخل و بیرون تلاش می‌کنند تا میوه‌ها و سبزیجات موجود در مغازه را از ویروس پاک نگه دارند.

از سویی دیگر شهرداری‌ها نیز علاوه بر تب سنجی از کسبه بازار و افرادی که برای خرید به بازار‌های میوه و تره بار می‌آیند و ضد عفونی کردن بازار و اعزام گروه‌های بهداشت محیط با هدف آشنایی بازاریان توصیه‌های مقابله با کرونا را در دستور کار خود قرار دادند.

ابراهیمی سرپرست مرکز بهداشت کار شهرداری ساری در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه این روز‌ها کنترل کاملی در بازار برای مقابله با ویروس کرونا وجود دارد گفت: برای قطع زنجیره انتقال کرونا از بازارهای شهر به منازل مردم ، همه بازارها روزانه در دو نوبت ضدعفونی می شوند و گروه های بهداشت محیط نیز روزانه در شیفت های متفاوت برای ارائه توصیه های بهداشتی در بازارهای شهر حضور پیدا می کنند.

او افزود: اگرچه این اقدامات هر روزه در همه بازارهای انجام می شود اما بهترین راهکار برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا در خانه ماندن است.

بیشتر بخوانید: بازارگردی ممنوع

روحانی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در گفت و گو با به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: برای اینکه مردم ویروس کرونا را از بازار به خانه‌های خود منتقل نکنند پس از خرید و آوردن میوه و سبزیجات به منزل باید دو مرحله را در دستور کار خود قرار دهند.

او گفت: شناور سازی و استفاده از محلول‌های شبیه مایع ظرفشویی برای ازبین بردن انگل‌ها اولین قدم در شستشوی میوه و سبزیجات است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: پس از آن میوه و سبزیجات باید در محلول‌هایی که آب کلرینه دارند و برای ضد عفونی کردن میوه‌ها در داروخانه‌ها وجود دارد گندزدایی شود.




نکاتی برای شست‌وشوی میوه و سبزی در پی شیوع کرونا

سعی کنید میوه و سبزیجاتی انتخاب کنید که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی داشته باشند




پس از ورود به منزل کیسه‌های میوه و سبزی را در جایی مخصوص و دور از دسترس کودکان قرار دهید؛ به گونه‌ای که تماسی با سایر وسایل منزل نیز نداشته باشند.


پس از آنکه دست‌هایتان را به خوبی شستید، ظروف مخصوص حاوی مواد ضدعفونی کننده را درون سینک ظرف‌شویی قرار داده و میوه و سبزی را داخل آن بریزید با گذشت زمان لازم بر حسب نوع ماده ضدعفونی کننده، میوه و سبزی را به خوبی آبکشی کرده و در سبد مخصوص قرار دهید.


با اتمام عملیات ضد عفونی کردن میوه و سبزی، کیسه‌های پلاستیکی را دور انداخته و سینک و محل قرار دادن کیسه‌های خرید را شسته یا ضد عفونی کنید.



به هیچ عنوان میوه و سبزی شسته نشده را درون یخچال قرار ندهید و در صورتی که پس از شست‌وشو آن‌ها را خرد کرده‌اید در ظرفی با درب بسته در یخچال بگذارید.


با اتمام کار دستگیره درب یخچال را ضد عفونی کنید و به یاد داشته باشید مصرف میوه و سبزی خام در بیرون از منزل در این روز‌های کرونایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.



انتهای پیام / ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
عالى
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
پلاستیک خرید خودش منشا کرونا است لطفا سربه نیستش کنید